A gépi marketing

Marketing géppel beszélek?

Gépi marketing
Marketing gép

Csöng a telefon, kedves hangon a cég vezetőjét – egyelőre be nem vallott marketing céllal – keresik, tessék, xy vagyok, igen, hallgatom.
A hívó újra eldarálja a megbízó vállalkozás nevét, ez gyakran olyan gyorsra sikerül, hogy se férfi, se nő nem értheti meg és így megjegyezni is képtelenség.

Aztán emberi hangon ugyan, de egy gép gyorsaságával és hangsúlyozásával pergetni kezdi a lemezt, azaz felolvassa, hogy ha ezt a terméket vagy szolgáltatást igénybe veszem, akkor szárnyakat kap a vállalkozásom, de nem kettőt, mint a konkurenciánál, hanem négy szárnyat akár, sőt ha mást is veszek tőlük, vagy ezt, de dupladigitális kivitelben, akkor a cégem olyan lesz, mint egy hatszárnyú madár!

Engem néz madárnak a marketing gép

Nos, ilyenkor már véget szoktam vetni a repülésnek, a tucatnyi szárnyig, az ionoszféra meghódításáig nem jutok el a telefonos marketingnek mondott bravúr képviselőjével, viszont a zaklató cég vezetőjének nőnemű felmenője azonnal kapcsolatba kerül nyelvemen a legősibb mesterséggel.

A marketing konklúzió

Aki gépi hangon darál, az vajon milyen meggyőző erőt képvisel? A felolvasás hatékonysága vajon mennyivel haladja meg a szellemes párbeszéd szintjét munkaidőben, napi tíz hasonló célú telefonos zaklatás hátterében?

Drága jó telefonon gépi marketingeskedők! Engem ne hívjatok!

Milyen a meggyőző beszéd?

A meggyőző beszéd egy olyan kommunikációs forma, amelynek célja mások meggyőzése, hogy elfogadják az adott álláspontot, nézetet vagy cselekvést. A meggyőző beszéd hatékony eszköz lehet a tárgyalásokban, az érvelésben, az értékesítésben, a politikában és számos más területen.

A következőkben néhány jellemzőt sorolok fel, amelyek segíthetnek egy meggyőző beszéd hatékonyságában:

  1. Alapos kutatás: A meggyőző beszéd előkészítéséhez alapos kutatásra van szükség. Ismerjük meg a témát, a tényeket, az adatokat, a statisztikákat és az érveket, hogy megalapozott és hiteles információkat prezentáljunk.
  2. Célközönség megértése: Fontos, hogy megismerjük a célközönségünket. Milyen érdekek, értékek és szükségletek vezérlik őket? Hogyan tudjuk kapcsolódni ezekhez az elemekhez, és hogyan tudjuk bemutatni az üzenetünket a legmegfelelőbb módon?
  3. Logikus felépítés: A meggyőző beszédnek logikus felépítést kell követnie. Használjunk egyértelmű és követhető struktúrát, amely bemutatja a tézist, érveket, ellenérveket és a következtetést.
  4. Megfelelő hitelesség: Az előadó hitelessége kulcsfontosságú a meggyőző beszédben. Használjunk meggyőző érveket, hivatkozzunk szakértőkre vagy megbízható forrásokra, és erősítsük meg a saját tapasztalatainkkal vagy kutatási eredményekkel.
  5. Érzelmi hatás: Az érzelmeknek nagy szerepe van a meggyőző beszédben. Használjunk megfelelő személyes történeteket, példákat vagy metaforákat, amelyek segítenek azonosulni a közönséggel és megmozgatni az érzelmeiket.
  6. Ellenérvek kezelése: A meggyőző beszédben fontos, hogy foglalkozzunk az ellentétes érvekkel és az esetleges kérdésekkel. Ismerjük meg az ellenérveket, és állítsuk fel azokat a válaszokat, amelyek meggyőzőek és meggyőzőek lehetnek a közönségünk számára.
  7. Képzeld el a sikert: Fontos vizualizálni a siker lehetős

***

A marketing témájához ajánlom elolvasásra:

Szolgáltatás, marketing, insight

AI a nagy újdonság szóba állt velem

A SEO mint szolgáltatás

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“A gépi marketing” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Barátom!

    Igazad van; engem se hívjanak!

    Csakhogy ők ebből élnek(?), így keresik a kenyerüket. Nehéz munka. A főnökük pedig ezt nem olvassa, sajnos. Pedig neki kellene erre áldozni, tanítani, megtanítani, betanítani.

    Addig azonban, míg arra számol, hogy egy-kettő madár úgyis beesik, „gépi marketingelő” meg akad bőven, addig ő jól jár.

    Csak megint mi szívunk, meg az a szerencsétlen, akit a telefon másik végére ültetnek…

Szólj hozzá!