Mai kereskedők és a dupla PR

Lámpabolt hangulat a Fénymániában
Lámpabolt hangulat

Korok és kereskedők – eltűnődöm egy budapesti lámpaboltban

Idősebb emberek olykor mély nosztalgiával emlékeznek a régi időkre, egyebek között a régi kereskedőkre, akik  a kiszolgálás magasiskoláját mutathatnák a maiaknak, akik már meg sem közelítik személyességben, udvariasságban a megszépítő messzeségben kiszolgáló egykori boltos kisasszonyokat, segéd urakat és boltosokat!
Vajon igazuk van-e a nosztalgiázó hölgyeknek-uraknak, vagy csupán arról van szó, hogy napjainkban a kereskedelmi udvariasságnak (fogásoknak) egészen más a megjelenési formája?!

Mindez Budán, a Frankel Leó utcában, a Fénymánia Lámpaboltban jut eszembe, ahol egy hangulatos sarokban ülök le Horváth Péter üzletvezetővel, az asztalkán a hangulatos fényt varázsló bura alatt pedig pezsgős pohárban cukorka halom áll, s azzal kínál a lámpás szakma fészbukkereinek koronázatlan királya.
– Ha erre laknék, a kolléganőd miatt minden nap bejönnék izzót venni! – mosolygok Péterre, aki azonnal kijelenti, hogy az üzletben egyedül a fekete hajú, szép arcú „boltos kisasszony” nem eladó!

Modern marketing fogások

Na, de visszakanyarodva a modern kor kereskedői udvariasságához és fogásaihoz Péter példának hozza egy másik lámpabolt webáruházának szerencsekerekét, amellyel a vásárló visszanyerheti a vételár valamekkora részét. Webáruház aligha működött régen, a széles mosollyal köszönő Fáradjon beljebb a kedves vevő! felkiáltást hallató kereskedő helyét szerencsekerék vagy mit ne mondjak, színész veszi át.
Ha valaki energetikai tanúsítvány beszerzése után érdeklődik a weben, minden bizonnyal rátalál a Gemini Invest honlapjára, ahol valóban színész köszönti őt: ingyenes hívás, közvetlen kapcsolat felkiáltással!
A kereskedői gesztusoknak számtalan formájával találkozhatunk napjainkban is.
Budapesten a Soroksári úton található ABútor kanapé bemutatóterem előtt ingyen parkolhatunk. Pécsett a Búza téren, a Lady Moletti Divatáruház levonja a vásárolt termék árából a parkolási díjat. A SONY Center, ugyancsak Pécsett, 50.000 forint feletti vásárlás esetén a városban ingyen hazaszállítja és ingyen beállítja a SONY terméket.
Az árelőny ígérete széles skálán elérhető. Nem csak akciókkal, készletkisöpréssel, hanem már a bolt elnevezésével is megüzenhetjük az árérzékeny közönségnek: alacsony árban utazunk. (Forintos bolt, Penny Market, Outlet áruház…)

Kereskedelem és online marketing

A mai szolgáltató, kereskedő, ha érti az online marketinggel immár kötelezően átitatott szakmáját, Dupla PR-ben gondolkozik. Egyfelől Public Relations-t valósít meg, másfelől pedig PageRank értéket növel!
Vagyis a jó hírnév növelése, a referenciák szétkürtölése és a keresőoptimalizálás eszközrendszere egybe fonodik! Aki látta a Jóljárokponthu Magazin mai címoldalát, rajta a Pro Natura Kert kertépítő mérnökének kitűnő tanácsadó cikksorozatával, az máris képbe kerülhet az online kereskedelem és szolgáltatás új fogalmával! (DPR = Dupla PR).

A példák elérhetősége:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“Mai kereskedők és a dupla PR” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. És a kiszolgálás képessége! A rendelkezésre állás – tehetném hozzá -, vagyis a régi kereskedői mentalitás új formákba öltöztetése!

Szólj hozzá!