Melyik gerillamarketing melyik Google-ban?
Vitapartnerem hivatkozott a gerillamarketing szóra elfoglalt helyezéseimre a Google-ban, de sehogysem sikerült beazonosítanom, hogy melyik az a gerillamarketing és melyik az a Google, amiről ír.
A gerillamarketing szó egybe írandó, de sokan elkövetik a hibát, hogy az angol tükörfordítás alapján külön írják (gerilla marketing), sőt, hogy minél előkelőbbnek tűnjék, s pompásnak a tudás, nem átallják a Querilla marketing kifejezéssel terhelni a magyar bájtokat. Tehát tisztázandó, hogy melyik gerillamarketing az, amelyet keresünk.
A Google megnevezés sem elegendő, hiszen számos lehetőség közül választhatunk. Sokak gépe eleve a Google com-ra van beállítva, ráadásul a nyelvválasztás sem történik meg, azaz az angol nyelv lesz az alap. Mások maradnak szintén a com-on, de a nyelvet átállítják magyarra.
A harmadik csoport a Google hu oldalra áll, s ha már itt van, akkor természetesen a nyelv is magyar.
A variációk sokaságát tovább növeli, hogy más-más területen, más és más szolgáltatónál más és más Google szerverről jönnek a találatok, így aztán eléggé bonyolult feladat is lehet egy találati hivatkozásra rálelni. S mivel az idő tovadöcögésével a tábla is változik, az időhöz kötés sem árt.
A Gerillamarketing Mendez-módra (2) c. írásomban említettem, hogyha ez a blogom bemegy a Google első találati táblájára, akkor az egy meglehetősen komoly üzenet lesz egy szakma műpartizánjai számára. Mondhatnám akár: a jövő üzen a múltnak az Interneten!
Mivel én a hivatkozásaimat mindig a Google.hu alá értem, magyar nyelven, mivel magyaroknak szólnak az írásaim, jelezném, hogy a Google.com angol nyelvű változatában, az e poszt írásával megegyező időpontban mutatkozó harmadik helyezést, – e blog Átverések c. dolgozata az -, még nem tekintem “győzelemnek”, hiszen a Google.hu alatt még “csak” tizenegyedik ez a blog. E percben.
Nálam most a fenti verzió alatt a negyedik (El Lobo – A farkas gerillamarketing blog); a hetedik (gerillamarketing – bognár stúdió); a nyolcadik (Bognár Stúdió gerillamarketing aloldal) helyezést birtokolják a webegységeim.
S mivel vitapartnerem mindennek ellenére nem látja be, hogy LÉTEZIK az OSZTAGTÁMADÁS fogalma, azaz az a jelenség, amikor több webegységgel állunk egy másik oldal elé, még láthatóbbá akarom tenni számára azt a tényt: ha az önmagát Magyarország első számú ez-meg-azának kinevező csapat honlapja előtt már három különböző webegységgel állok, s nemsokára néggyel fogok, akkor az Internet látogatói számára tényleg nagyon mókás ez az első számú titulus!
6 hozzászólás
Konrad
Ez mind szép, de konkrétan üzletileg is megéri? Még konkrétabban: hozott ilyen jellegű megrendelést?
EL LOBO - A farkas
Üdv!
Kérdésed jogos!
Mint azt “majdnem névrokonod”, csak híres kiadásban, Jay Conrad Levinson is kérdi valamennyiőnktől! Pontosabban állítja:
“… a marketing csak akkor kreatív, ha forgalmat köszönhetünk neki.”
Az ő kérdésére azt feleltem (hozott-e számomra üzletet a gerillamarketing szemléletemből eredő tevékenységem?): IGEN.
De létezik egy másik dimenzió is, a jövő megalapozása.
Tehát nem feltétlenül elégséges mondjuk szöveges internet hirdetésekkel hirdetni kínálatunkat, hanem a gyakorlatban is bizonyítanunk kell, sőt ott kell igazán, hogy érdemes hozzánk fordulnia a potenciális ügyfélnek.
Weinreich László - Netmester Produkció
“No de Gyerekek!” – kezdhetném.
Figyelem szócsatátokat, melyben két általam szaktekintélynek tartott személy próbál egymás mellett, vagy egymással szemben elbeszélni, viaskodni. Pedig ha próbálnátok egymás érveit megérteni és erősíteni, talán tudnátok – szerintem – a kettőtök igencsak más piaci rését és területét segíteni! … mert minden tudásotok és tapasztalatotok adott ehhez!
Úgy gondolom Konrad érvelése üzleti értelemben helytálló. Igazad van abban a tekintetben, ha az a fontos, és általunk közelített cél, hogy a keresőkben betöltött szerepünk anyagi és gazdasági hasznot hozzon. Azonban az általad is említett üzleti haszon nem minden esetben fogható meg kézzel, és számszerűsíthető. Gondoljunk csak a PR eszköztárára, vagy a társadalmi szerepvállalásra, a szakmai küldetésre… stb. Így már El Lobo érvelése is megfogható, ha azt szeretnénk igazolni, hogy miért fontos számunkra, – hogy valamely fogalomtársítás mentén szakmailag asszociáljanak vállalkozásunkkal. (Példaként az EKF, az Igazgató Úr és a szivar is lehet ilyen gondolatkör, bár valóban ez nem konkrét üzleti előnnyel járó fogalomtársítás. De legyünk őszinték: minden üzleti eseményünk a gyakorlatban konkrét és forintosítható haszonnal is jár?)
Egy előadáson Héder Sándor (http://www.forlong.hu) egyik jegyzetében hallottam két idézetről:
1. Business Week: “Az üzleti életben a kreativitás nem más, mint terméked vagy céged megkülönböztetése a versenytársakétól.”
2. Marissa Mayer, Google kreatív vezető: “A kreativitás egészséges tiszteletlenség a lehetetlennel szemben ? kombinálva kikényszerítő erővel.”
E két gondolat alapján a Jóljárok.hu és El Lobo következetes igyekezete számomra egy érdekes kísérletnek mindenképpen felfogható, hisz eredményei mérhetőek. Az már egy külön kérdés, hogy ez mennyire a kreativitás, mennyire a gerillamarketing még eltűrhető tiszteletlensége, és mennyire a keresőoptimalizálás kérdésköre.
És végül egy nyitott felvetés: Ha már gerillázunk, akkor úgy gondolom ne szigorú szakmai elvek, és szakmai fogalomértelmezések alapján közelítsűk a kérdéseket, mert a gerillamarketing néha igencsak súrolja,- hanem éppen nem a marketing- és reklámetika határán ténykedik. Viszont eredményei mérhetőek, – s ezek bizony üzleti eredményt, értéket generálnak! – Ebben biztos egyet tudunk érteni. 🙂
Utóirat:
Megjegyzésem nem csak e blogbejegyzéshez, hanem a korábbi vitákhoz is kapcsolódik.
EL LOBO - A farkas
Kedves Laci!
A gerillamarketing legfontosabb eleme szerintem egyfajta SZEMLÉLETMÓD. Ezt persze színezhetjük tovább, hogy a gerillamarketing a kreativitásra épül és szokatlan megoldásokat alkalmaz, hogy a gerillamarketing a meglévő szűkös anyagi erők koncentrálása, gyors és váratlan és így tovább.
De mondom, inkább egy szemlélet valósul meg benne, és egy szemlélet elé nem lehet mesterségesen akadályokat gördíteni, hogy mondjuk a marketing eme ágába bemehetsz, de abba az ágába nem mehetsz be.
Az egyik lapban cikket olvastam a gerillamarketingről, s a kép, amelyet mellé rakott a cikket jegyző ügynökség, szó szerint gyönyörűen kidolgozott volt, bármely multinacionális cég pompázatos kiadványában benne lehetett volna, zöld levelek a khaki páncélsisakon, óriási kidolgozottság…
A szemléletből sugárzott a műpartizánság, a csinált gerillaság, az, hogy a társulat a hagyományos szemléletét viszi rá a gerillamarketingre.
Én beleborzongtam a látványba, amelyről üvöltött a pénz szaga, a tény, hogy ortodox, konzervatív úrigyerekek lesznek itt a zsozsó igézetében “gerillák”, akik persze finom érzékkel mozgatják a kapcsolati tőkéjüket, rátehénkednek a közösségi terekre, úgy viselkednek, mint a PIACVEZETŐ, holott aki ezt a szerepet játsza, az megsérti a gerillamarketing törvényeit.
Tehát bizonyos vagyok abban, hogy a gerillamarketinges szemléletnek a SEO terepén is helye van, nem kitiltható onnan, s aki elsőként jár ezen az úton, az nem csak a “dicsőséggel” és a felfedezés örömével, hanem a gáncsoskodókkal, az értetlenkedőkkel, az irigyekkel is törvényszerűen találkozni fog.
Ám addig jó Laci, amíg olyan pasasokkal, mint Te, őszintén meg lehet osztani a tapasztalatokat, lehet beszélni a veszélyekről is, mert “sine ira et studio” * alapú az eszmecsere.
Tehát szemlélet!
* = Harag és részrehajlás nélkül
Weinreich László - Netmester Produkció
Kösz Farkas!
Én is így látom. Kicsit cifrázhatnám a sztorit: amikor a marketinget kezdtem majmolni, – bocs’ tanulni, vagy alkalmazni, – szóval anno, a nagyon kedves és általam tisztelt tanáraim* a marketing ágai közül az MLM-et, a direkt értékesítést, a telefonmarketinget, a direkt mailt… szóval a kicsit “alternativabb” ágakat “ördögtől félőnek”, s szakmaiatlan izének tartották. A minap egy ismerősöm újságolta, hogy a “nyomulós” telefonos direkttel havi 40 misit keres a cége.
Nos akkor ne legyünk nyomulósak! Dehogynem!
Gerillák, partizánok, webkatonák csatasorba! 🙂
Megjegyzés:
* Azóta már hallottam olyat is, hogy Kotler tanait, márcsak Kotler Bácsinak nevezik, mert elavult. (Hmm… ?!) (Hoppá! Azért álljon meg a nászmenet…)
fore
“Nos akkor ne legyünk nyomulósak! Dehogynem!”
Mint ahogy egy zeneszám mondja: If you wanna be rich, you must be a bich… 🙂