Mi kell egy termék sikeréhez?

Víztisztító berendezés
Víztisztító berendezés, mint esztétikai tárgy

Olvasom egy víztisztító készülékek forgalmazásával magas fokon foglalkozó cég honlapján a következőket:

„A fordított ozmózis elven működő víztisztító-készülékeink között kizárólag átfolyós rendszerű berendezéseket tartunk, melyek nem csak a vízminőség, a beépítési méret és lehetőségek, hanem az esztétikai  és a digitális szolgáltatások terén is kimagasló teljesítményt nyújtanak. „

Számos céggel áltam és állok kapcsolatban, első sorban honlapjuk optimalizálása miatt.˙
(Keresőre, Googlera optimalizálás, felkészültebbek számára SEO munka, online marketing amiről szó van).
Olykor találkozom olyan elképzeléssel, hogy tulajdonképpen bármit is árusíthatna, problémáit meg fogja oldani a kimagasló keresőoptimalizálás, a jó pénzért szórt facebook és Ads reklám.

Vagyis némelyek elhanyagolják az egyik legfontosabb tényező számbavételét: az áru minőségét, korszerűségét, kinézetét, csomagolását!

Talán köztudott, hogy az élvonalbeli cégek akár a nem drága portékájukat is nagyszerű csomagolásba rejtik.
Steve Jobs például ragaszkodott hozzá, hogy az IPhone, amikor az új tulajdonos kezébe kerül, ne valami vacakból hulljon a vásárló ölébe, hanem elegáns dobozból, többszöri mozdulattal kelljen kicsomagolni – mert ez már eleve értékes áru képzetét kelti!

Tiszta víz, mint áru
Tiszta víz, mint áru

Ahol tudnak marketingül

A fenti képen látható víztisztító készülék valóságos esztétikai élményt nyújt a honlapjukon!
Rápillantva lerí róla a korszerűség, a ledek szinte fényért kiáltanak. Mintha nem is egyszerű készülék volna, hanem egy valóságos műszer.
Némi túlzással azt mondhatnám, talán még azt is ehinném, hogy ez egy atomreaktor, amit víztisztítás céljára állítottak át.
És ne feledjük: ez és a hasonló termékek gondos válogatás után kerülhetnek csak a honlapra, a kínált termékpalettára.
Nézzük csak, mit is mondanak még erről a honlapjukon:

„A kínálatunkban szereplő összes berendezés maradéktalanul teljesíti az ár-érték-minőség-megbízhatóság négyeséből eredő és elvárható legmagasabb kívánalmakat, elvárásokat. „

Lám, ez a cég nem azzal az illúzióval kezdi pályafutását, hogy a keresőoptimalizálás vagy egy ügyes reklám eladja a portékáját.
Akár az egyszerű 4P marketinggel is leírhatjuk a fentieket:

  • termékpolitika
  • árpolitika
  • elosztáspolitika
  • kommunikációs politika

***
Másutt olvastuk a témában:
Új íz a víztisztítás kereskedelmében

A keresőoptimalizálás dilemmáiból

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!