Mi újság Blog úr?

Az interaktív blog a web 2.0 zászlóshajója

Mottó:
„Tévedni emberi dolog, de azért velem is előfordulhat.”
Rejtő Jenő: Mi újság Wagner úr?

A sakk, a blog és az online marketing: gondolkozni kell!

Számos jó példát hozhatnék arra, hogy milyen is az álom szakmai blog bejegyzés a web 2.0 értelmezésében, éppen ezért meg kell indokolnom, miért is a Mastering Google Search Operators in 67 Easy Steps bejegyzést mutatom (By: Dr. Peter J. Meyers) a MOZ blogról.

Amikor az alábbi sort olvastam tőle, megállt bennem az ütő:
„I know that the pointy-hat guy in chess moves diagonally, but that doesn’t mean I’m about to take on Kasparov or Deep Blue.”
Vagyis: Tudom, hogy a hegyes-kalapos fickó átlósan mozog a sakkban, de ez nem jelenti azt, hogy kiállnék Kasparov vagy Deep Blue ellen.


Ekkor eszembe jutott, hogy én 2013-ban írtam a Keresőoptimalizálás, SEO blogomban hasonlót: attól, hogy valakivel alaposan megismertetjük a sakk szabályait, még nem lesz az illetőből sakk világbajnok, mert a szabályok ismerete szükséges, de nem elégséges feltétele a sikeres szereplésnek.

Szóval a „közös” sakk hasonlat miatt hivatkozom erre a bejegyzésre, amely lám, személyes hangot is megenged magának, a futót hegyes-kalapos fickóként említi, vagyis enyhe humort is kiérezhetünk a sorokból, aztán piszok alapos áttekintése következik a témának.

Ám a lényeg

És végül ott sorakoznak a hozzászólások, és ez a kapcsolódás, ez a háló adja a web 2.0 lényegét, ami elválasztja az egyirányú kommunikációt, a kihirdetést, a kinyilatkoztatást a közösségi akciótól, a párbeszédtől, a demokratikusan megvitatható helyzetképtől.

És mindezt azért hozom föl, mert egyre gyakrabban látom, hogy Magyarországtól az Egyesült Államokig találkozhatunk olyan online marketing ügynökségi honlapokkal, amelyekhez nem tartozik interaktív egység. (Pl. az USA több nagyvárosában jelen lévő Cotton Grammer).
Vagy ha tartozik is egy blognak nevezett valami a menü szerint, az csak holmi torz istencsapása a hozzászólás lehetősége nélkül.

Márpedig az a webegység, amely nem interaktív, az nem nevezhető blognak!

Azt tessék átkeresztelni a menüben Hírekre, Közleményekre, Mi okosabbak vagyunk és megmondjuk a tutit vagy valami hasonlóra.

Nem mindegy a méret 🙂

Vita van a blogbejegyzéseknek a keresőoptimalizálás szempontjából kívánatos méretét illetően! Nagyon sokan hivatkoznak a serpIQ táblázatára, mely szerint minél hosszabb egy blog bejegyzés, annál valószínűbb, hogy előrébb áll a Google keresőjében. (Részletesebben a Keresőoptimalizálás, SEO blogomban.)

Ez szerintem meglehetősen félre viszi a blogíró társadalmat, egyen-hosszakat szül, elvonja a figyelmet a tartalomról, a minőségről a mennyiség javára.
Szerintem minden blog bejegyzés, honlap oldal olyan hosszú legyen, amennyit a tartalom megkíván.
A fentebb mutatott példa bejegyzés – a hossza szerint – már valóságos tanulmány, tartalmi gazdagsága indokolja a kíméletlen hosszúságot. De inkább tanulmányozni, mint olvasni való. (Hasonló egyébként a Gotch SEO blog teljessége).

De nem lehet minden szakmai blog és blogbejegyzés ilyen.
A szöveg hosszával kapcsolatban egy szintén blogban olvasott mondat jut eszembe (Verti Group International):
„I am sorry that this memo is so long, I didn?t have time to write a shorter one”.
Vagyis: Elnézést kérek a bejegyzés hossza miatt, de nem volt több időm, hogy rövidebbet írjak!

***

Ősidők blogjáról és bloggereiről valamint a viszonyokról:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!