Pécs: egy angyali apartman

Apartman a belvárosban
Amikor még csupán készült Pécs az Európa Kulturális Fővárosa programjaira, már akkor hangot adtak bennfentesek annak a nézetüknek, hogy akik ma beruháznak a 2010. év világhírű programjához – például szállodát vagy apartmant nyitnak – azoknak elemi érdekük lesz a későbbiekben is a város propagálása.
Vagyis arra lehetett számítani, hogy a város válláról a vállalkozások – például az idegenforgalomban érdekelt szervezetek, szállásadók, szállodák, hostelek, hotelek, apartmanok, éttermek tulajdonosai -, vállalkozásuk nyeresége érdekében majd hirdetni fogják a maguk vállalkozása mellett a várost is.
És tényleg így alakult, csak kicsit másképpen, más módon, felettébb megváltozott környezetben. Ugyanis a gazdasági válság – kulturális fővárosság ide, kulturális fővárosság oda – nagyon sokat lefaragott a remélt turista forgalomból. Így számos vállalkozás kiesett a város propagálásából vagy azért, mert lehúzta a rolót vagy azért, mert a megélhetésért folytatott harc nyomán nem maradt lehetősége a reklámozásra.
Ez persze nem pécsi sajátosság, azt olvastam valahol, hogy Magyarországon ezer szállásadó hely kínálja eladásra magát! Ebből az adatból következtetni lehet a belföldi idegenforgalom jövedelem termelő képességére.
De térjünk vissza Pécsre és emeljünk kalapot azon szállást kínálók előtt, akik tényleg komplex módon hirdetik a saját vállalkozásukat, jelesül példánkban az apartmanjukat a város értékeivel.
Az Angelica Apartman, amelynek vendégköre a hátizsákos turistától az átlagosnál elegánsabb szállást kereső menedzser közötti középosztályra terjed ki – tipikusan fiatal párok, autóval -, nem csak az ingyen parkolás és az ingyen wi-fi lehetőségét mutatja meg a honlapján, hanem fényképes galériájában a városon is végigvezeti a potenciális látogatót.
Bár több ilyen vállalkozás volna!
A fentiekből következően igazolva láthatjuk a tételt, amely szerint egy város marketingjét nem csupán a hivatalos propaganda, hanem a településen működő vállalkozások online jelenléte is erősen befolyásolja. És akkor még ehhez jön a közösségi média számtalan szereplője, a polgár is, aki városáról is megosztja véleményét a Facebook vagy az online napló, a blog, esetleg a twitter csatornáin.
*****
Kapcsolódó oldalak:
2 hozzászólás
Visszajelzés:
Visszajelzés: