Fékfolyadék csere
A fékfolyadék a hidraulikus fékrendszer életvize, amely lehetővé teszi, hogy a fékpedál nyomása a fékpofákhoz/dugókhoz jusson. Az idővel azonban a fékfolyadék higroszkópos tulajdonsága miatt vizet von magába, ami csökkenti a forráspontját és károsíthatja a fékrendszer belső elemeit. Emellett szennyeződések is felhalmozódhatnak benne.
Csereidőszakok és eljárások
A fékfolyadék cseréjét általában 2 évente vagy 40-60 ezer kilométerenként javasolják, bár ez változhat a gyártó specifikációi szerint. A csere során a régi folyadékot teljesen kiürítik a rendszerből, majd új DOT4 vagy DOT5.1 szabványnak megfelelő fékfolyadékkal töltik fel. Fontos hangsúlyozni, hogy a fékfolyadék soha nem keverendő különböző típusú vagy márkájú folyadékokkal.
A fékfolyadék állapotát speciális mérővel is ellenőrizhetik, amely megmutatja a víztartalmat. 3% feletti víztartalom esetén már cserét javasolnak. A csere során különös figyelmet kell fordítani a légmentesítésre, mivel a légbuborékok jelentősen csökkenthetik a fékhatékonyságot. Egyes modern autóknál speciális diagnosztikai eszköz szükséges a légmentesítéshez.
Fékrendszer megbízhatósága
A friss fékfolyadék biztosítja a fékrendszer optimális működését és megelőzi a korróziót a fékhengerben, szelepekben. A magas víztartalmú fékfolyadék forráspontja alacsonyabb, ami heves fékezésnél gőzbuborékok képződéséhez vezethet (fékpedál padlóba nyomása” érzete). Rendszeres csere nélkül a fékrendszer alkatrészei korrodálódhatnak

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió