Lánc/feszítő csere (timing belt) szolgáltatás

Lánc/feszítő csere

A vezérműlánc vagy vezérműszíj (timing belt/chain) a motor egyik legkritikusabb alkatrésze, amely szinkronban tartja a vezérműtengely és a forgattyústengely mozgását. Ennek meghibásodása katasztrofális következményekkel járhat: a szelepek és dugattyúk összeütközhetnek, ami súlyos motorhibát okozhat.

Karbantartási követelmények

A vezérműszíj cseréjét általában 60-100 ezer kilométerenként javasolják, bár ez változhat a gyártó specifikációi szerint. A vezérműláncok elvileg hosszabb élettartamúak (150-200+ ezer km), de ezek is kophatnak, különösen rossz olajminőség vagy karbantartási hiány esetén. A szíjcsere során mindig cserélni kell a feszítőgörgőt és a vízpumpát is, mivel ezek elérése később nehézkes lehet.

A vezérműszíj állapotáról árulkodhatnak bizonyos jelek: repedések a szíjon, fura hangok a motorból (nyikorgás, csikorgás), vagy motorhibajelző lámpa. Fontos megjegyezni, hogy egyes esetekben a szíj külsőleg tökéletesnek tűnhet, miközben belső szálai már sérültek lehetnek.

Motor megbízhatósága

A vezérműszíj/időzítőlánc időben történő cseréje elkerülheti a motor teljes tönkremenetelét. A cseréköltség töredéke lehet egy motorfelújításnak vagy cserének. Rendszeres karbantartással a motor élettartama jelentősen meghosszabbítható, és a jármű értékálló marad.

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!