Méltósággal

Andre Kertész fotója
Andre Kertész fotója

F. Walter Mária vendég bejegyzése

R.E. emlékére
„Vissza a lenézett tanárok méltóságát!” – ezzel a címmel foglalta össze az MTI hírére alapozva a Pécs Ma a Nemzeti Tanévnyitóról szóló híradását, majd a hatás fokozása érdekében a leköpött, lenézett, kigúnyolt tanárokkal szemben, zavarodott diákok torzult csoportjairól beszél. (www.pecsma.hu/helyi/2012/09/02/a-lenezett-tanarok-meltosagat-kell-visszaadni/)
Ha a hír igaz, akkor a valóság torzít. Milyen iskolákban jártak/járnak, akik ezt a folytonosan felemlegetett durvaságot tapasztalták? Lehet-e, szabad-e általánosítani egy új tanév kezdetén- az erőszakot, a nyers egymásnak feszülést vízionálva, elfedve mindazt az értéket, amit az iskola valójában jelent?

Lehet-e, szabad-e

Lehet-e, szabad-e meg nem történtté tenni a jókedvet, a találkozás örömét, a szeretetteli ünneplést, amit nagyon sok iskolában a tanévkezdés jelent? ?Sajnos? megkezdődik a tanév- gondolják sokan, hogy a diákok zöme így vélekedik. Tessék talán őket is megkérdezni, bizony-bizony jó iskolai közösségben ez a sajnálkozást többnyire cáfolják a diákok, mert szeretnek együtt lenni, mi több, szeretnek a tanáraikkal is találkozni, sőt! szeretnek együtt dolgozni.

A méltóságot, a tiszteletet, az együttműködést nem a jogszabályok biztosítják az iskolákban, hanem azok az emberi kapcsolatok, amelyek nem elsősorban a tanár ? diák viszonyban formálódnak, hanem ott belül, az értelem és érzelem kibontakozásakor és fejlődésekor.

Ehhez azonban az iskolákban hozzá kell tenni mindazt, amit a tanári pálya magas színvonalú művelése megkövetel: tudást, emberséget, szeretetet, támogatást, odafigyelést? a gyermekek tanítása, nevelése iránti őszinte elkötelezettséget.
Ha ez így megtörténik, mégis miért újra és újra a ?lenézett tanárok? ?ról szóló sommás ítélkezés? Had higgyék, hogy majd valaki – az ő érdekükben – tekintélyt oszt és rendet teremt?
Méltósággal, önbizalommal, szakmai hittel és tudással kijelenthető, hogy ezen már túl vagyunk. Várjuk a rendhez a szabadságot.

GYIK:

Milyen hatással van a tanárok méltóságának helyreállítása az iskolai közösségekre?
A tanárok méltóságának visszaállítása pozitív hatással van az iskolai közösségekre, mivel erősíti a bizalmat és a tiszteletet a diákok és tanárok között. Amikor a tanárok méltóságot kapnak, a diákok is jobban értékelik a tanulási folyamatot, ami javítja az iskolai légkört és a tanulmányi teljesítményt. A jó iskolai közösségben a diákok örömmel találkoznak tanáraikkal, ami hozzájárul a tanulás hatékonyságához.
Milyen értékeket képvisel az iskola a tanévkezdéskor?
A tanévkezdéskor az iskola a közösségi értékek, a találkozás öröme és a tanulás iránti szeretet szimbóluma. Sok diák számára ez az időszak a barátságok megerősítéséről és az új tudás megszerzéséről szól. Az iskolai ünnepségek és a tanárok iránti tisztelet megélése segít a diákoknak abban, hogy pozitívan álljanak hozzá a tanévhez és a tanuláshoz.
Miért fontos a tanárok és diákok közötti emberi kapcsolatok erősítése?
A tanárok és diákok közötti emberi kapcsolatok erősítése elengedhetetlen a tanulási környezet javításához. Az érzelmi és értelmi fejlődés szempontjából fontos, hogy a diákok bizalommal forduljanak tanáraikhoz. Az erős kapcsolatok elősegítik a tanulás iránti elkötelezettséget és a közös célok elérését, ami végső soron a tanulmányi teljesítmény növekedéséhez vezet.
Hogyan befolyásolja a tanári pálya magas színvonala a diákok fejlődését?
A tanári pálya magas színvonala közvetlen hatással van a diákok fejlődésére, mivel a tanárok tudása, embersége és támogatása kulcsszerepet játszik a diákok tanulmányi és érzelmi fejlődésében. A jól felkészült tanárok képesek inspirálni a diákokat, és olyan környezetet teremteni, ahol a tanulás és a kreativitás szárnyalhat. Ezáltal a diákok jobban teljesítenek és magabiztosabbá válnak.
Milyen szerepet játszik a méltóság az iskolai légkörben?
A méltóság kulcsszerepet játszik az iskolai légkörben, mivel hozzájárul a tanárok és diákok közötti tisztelet kialakulásához. Ha a tanárok méltóságot kapnak, az növeli a tanulás iránti motivációt és a közös együttműködést. A méltóság megélése segít a diákoknak abban, hogy pozitívan viszonyuljanak az iskolához és a tanulási folyamathoz, ami végső soron a közösség összetartását is erősíti.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“Méltósággal” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Kedves Mária!
    Attól tartok, ez a rend nem csatolja a rendjéhez a szabadságot – de azt is tudom, hogy a tanárok, a szülők, a gyerekek majd kipótolják!

  2. Az én fiam örömmel ment az iskolába! Egész nyáron belógott az iskolaudvarra, mert a környéken az a legjobb sportpálya.
    Én szurkolok a pedagógusoknak!

Szólj hozzá!