Az Invitel ismét ajánlja magát a holt apámnak

Halálra nem, profitra igen

2011 szeptemberében szomorúan számoltam be e blogban, hogy édesapám halála nem zökkentette ki a normálisnak gondolt kerékvágásból a vele kapcsolatban álló szolgáltatók egy részét. Az emberi halálra készületlenül, ámde a profitra felkészülten akart zsákmányt szerezni az T-Home, az Invitel, a Fibernet, a pécsi köztemető – hirtelen ennyi jut eszembe.

A Fibernet nem röstellt 137 Ft-ot bezsebelni csekkpénz címén a holt apámon – lám, a mohóságból amúgy kitűnőre vizsgázó magyar kormány nem maga találta ki a sárgacsekk-adót, Matolcsy, a CNN-en a magyar tündérvilágról hablatyoló „zseni” csupán egy gyenge plagi bá?.
Igen szép történetem volt a T-akárkicsodákkal is, de háromnegyed évvel apám halála után mégiscsak az Invitel fogja elvinni embertelenségből (amit nyilván adminisztrációs tévedésnek aposztrofál) a pálmát!

2011 szeptember 10-én blogbejegyzést tettem Az Invitel holtaknak is számláz és szívesen áll rendelkezésükre címmel. Ebben leírtam, hogy az édesapám halála miatt lemondtam a szolgáltatásukat, elküldve a halotti anyakönyvi kivonat másolatát is, amelyre azt válaszolták, hogy ők bizony még egy darabig akkor is szolgáltatnak, ha a fene fenét eszik is – vagyis pénzért szolgáltatják a holtnak a semmit.
Akkor az Invitel közösségi média operátora már másnap hozzászólásban reagált a történtekre, elnézést kért és ígéretet tett a dolgok normális elrendezésére.
Azt gondoltam, ezzel véget is ért apám szolgáltatóival a kapcsolatom.

De nem.

Háromnegyed év sem telt el, s az Invitel Kihagyhatatlan ajánlat nyomattal a borítékon NÉVRE SZÓLÓ levelet küldött apámnak, tisztelt leendő ügyfelünknek szólítva őt.

Drága Jó Invitel!
Ezúton jelzem Önöknek, hogy édesapám ezt a kihagyhatatlan ajánlatot, az én legnagyobb bánatomra, sajnos ki fogja hagyni.
Azt csak mellesleg jegyzem meg, hogy az Önök iránti érzelmeim, nagyon finoman szólva, ismét negatív tartományba kúsztak.

*****

A szomorú előzmények:

GYIK:

Milyen tapasztalatokat oszt meg a szerző a szolgáltatók hozzáállásáról a halálesetek után?
A szerző tapasztalatai szerint a szolgáltatók, mint az Invitel és a Fibernet, nem reagálnak megfelelően a halálesetekre, és továbbra is számláznak a elhunyt ügyfeleknek. Az Invitel például még hónapokkal a halál után is levelet küldött az elhunyt apának, ami a szerző szerint rendkívül érzéketlen lépés volt. A szolgáltatók profitérdekei felülírják az emberi érzéseket, ami mély csalódást okozott a szerző számára.
Hogyan reagált az Invitel a szerző panaszára?
Az Invitel közösségi média operátora gyorsan reagált a szerző panaszára, elnézést kért a történtek miatt, és ígéretet tett a helyzet rendezésére. Ez a válasz azonban nem bizonyult tartósnak, mivel a szolgáltató később ismét levelet küldött az elhunyt apának, ami újabb csalódást okozott a szerzőnek.
Miért tartja a szerző problémásnak a szolgáltatók magatartását halálesetek esetén?
A szerző problémásnak tartja a szolgáltatók magatartását, mert a halálra való tekintet nélkül folytatják a számlázást, ami mélyen sérti az érintett családtagok érzéseit. A szolgáltatók mohósága és érzéketlensége a halálesetek kapcsán azt mutatja, hogy a profit fontosabb számukra, mint az emberi méltóság.
Milyen érzelmeket váltott ki a szerzőből az Invitel hozzáállása?
A szerző az Invitel hozzáállása miatt mély csalódottságot és negatív érzelmeket érez. Az elhunyt apához intézett levelek és a szolgáltató érzéketlen magatartása miatt a szerző bizalma a cég iránt jelentősen csökkent, ami a kommunikációjuk minőségét is megkérdőjelezi.
Milyen konkrét események történtek a szerző apjának halála után a szolgáltatókkal?
A szerző apjának halála után a szolgáltatók, például az Invitel, továbbra is számláztak, és leveleket küldtek az elhunyt névre. Ezen kívül a Fibernet is behajtott egy kis összeget csekkpénz címén, ami tovább fokozta a szerző csalódottságát a szolgáltatók iránt.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“Az Invitel ismét ajánlja magát a holt apámnak” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Édesapád nevére nyilvánvalóan valamilyen automata rendszer küldte a levelet. A rendszereket viszont emberek alkotják. Ha azokban nincs empátia hanem csak a profit vagy adó maximalizálás akkor embertelen rendszerekkel leszünk körülvéve. Az a fantáziám a közeljövőben egyre többet fogjuk hallani a frontvonalon dolgozóktól: „Sajnos nem én tehetek róla, de …”. Mérgünket meg csak a kutyánkon tudjuk levezetni. Ha van…

  2. Hm, meglehet, azért vagyok tiszta ideg az ilyen „inviteles jelenségektől”, mert nincs kutyánk?
    De ha lenne, vajon írna-e a kutyánknak az Invitel, hogy rendeljen telefont vagy mobilt a kutyaólba? (A kutya-telefon adója se sokáig késne, az is bizonyos.)

Szólj hozzá!