GOSPEL: nem vittek Istenhez, pedig fizettem érte

Este a Kodály Központ a Harlem Gospel Choir-t kínálta a pécsi közönségnek, amely 25 éves jubileumának koncertturnéja alkalmából állt meg a Mecsek alján.
A kórus torka ugyan gyémántokkal volt tele, de keveset köptek közénk a drágakövekből.

A Gospel dolga volna amúgy, hogy megtaláljam az Istent és az élet örömét, és az Istennel való találkozásban aligha akadályozna meg a stabil materializmusom, ha a maga természetes módján, a zene, a dal és a ritmus segítségével vinnének a közelébe.

Harlem Gospel Choir

Ám ez a gospel kórus, a büszke Harlem név birtokosaként többet adott az üzleti külsőségekre, az erőltetett közös mozgásra-karlengetésre, mint a dalra, pedig a műsor vége felé kiderült: az orgonista és a dobos is ismeri a hangszerét, az énekesek pedig tényleg az egekbe is vihettek volna, ha az elejétől a végéig énekelnek.

Mondhatnánk: tiszta Amerika, vagyis külsőségek, show-elemek gagyi forgataga lett a célállomás, holott Istenhez tartó utazásra fizettünk be a pénztárnál.
Az előadás végén azt mondtam az asszonynak, hogy Budy Guy-t nem a pöttyös gitárja miatt szeretjük, hanem mert piszkosul jól játszik rajta! De jószerével itt csak a „pöttyös gitárt” mutatták föl nekünk!

És a gospel kedvelőinek kedvéért legyen itt egy másik Harlem-csapat videója:

Egy másik gospel élményemről: Gospel

GYIK:

Miért nem éreztem az Istenhez való közelítést a koncert során?
A koncert során a Harlem Gospel Choir inkább a külsőségekre és a show-elemekre helyezte a hangsúlyt, mintsem a zene mélyebb mondanivalójára. A közönség azt várta, hogy a gospel zene segítségével közelebb kerülhessen Istenhez, de a műsor inkább a látványra koncentrált, ami eltérítette a figyelmet a valódi spirituális élménytől.
Milyen tapasztalataim voltak a kórus előadásával kapcsolatban?
Bár a Harlem Gospel Choir énekesei tehetségesek, a koncert során a műsor inkább a látványosságra összpontosított, mintsem a zene valódi élvezetére. A közönség sokkal inkább a külsőségeket látta, mint hogy a zene által elérje a spirituális élményt, amit vártunk.
Hogyan vélekedtem a zenei teljesítményről a koncerten?
A koncert végén kiderült, hogy az orgonista és a dobos valóban tudja a dolgát, de az előadás kezdetétől fogva a külsőségek domináltak. A zenei teljesítmény, amely a gospel lényege lenne, háttérbe szorult a show-elemek miatt, így a közönség nem tapasztalhatta meg a zene igazi erejét.
Mi volt a koncert célja a közönség számára?
A koncert célja az lett volna, hogy a közönség az Istenhez való közelítést tapasztalja meg a zene által, de a show-elemek és a külsőségek miatt ez nem valósult meg. A látványos előadás helyett a zene mélyebb élményére vágytunk, amely sajnos elmaradt.
Milyen érzéseim voltak a műsor végén?
A műsor végén csalódottan tapasztaltam, hogy a koncert nem az elvárt zenei élményt nyújtotta. A külsőségek és a show-elemek domináltak, ami miatt a zene igazi ereje és a spirituális élmény háttérbe szorult, így nem éreztem a várt kapcsolatot Istenhez.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!