Idegenforgalom Pécs: lejtmenetben is van bizakodásra ok?
Pécs idegenforgalma ma nincs a legizmosabb állapotában.
2010 óta, amikor is Pécs viselhette az Európa Kulturális Fővárosa címet, lassan, de sajnos biztosan tart a lejtmenet. Pécs már évekkel ezelőtt kiesett a leglátogatottabb 10 magyar város közül, melyek a legnagyobb vendégforgalmat bonyolítják.
Pedig a hotelek egy részében, a város kiemelt pontján annak nyomait is fellelhetjük, hogy a kétezer éves város nem egynemű masszaként tekint látogatóira – és ez bizakodásra adhat okot, ha nyilván nem is ez a legmeghatározóbb vendégcsalogató tényező.
Tapintható figyelmességek
Itt van példának okáért a centrumban, a Széchenyi téren egy fém makett, amelyen a gyengén, vagy egyáltalán nem látók számára kitapintható, hogy milyen is ez a tér, melyek rajta a fontos objektumok, hol, merre szaladnak ki innen az utcák.
Ugyancsak itt, a város középpontján nézzünk be Pécs egyik hangulatos, nagyszerű ár/érték aránnyal bíró négycsillagos hoteljébe, az Árkádia Hotelbe.
Már belépéskor süvít a vendégközpontúság, a személyzet figyelmes, a terek tiszták és a Bauhaus értékeit őrzik, a falakon – a közösségi terekben és a szobákban is – hatalmas avantgarde festmények kitűnő minőségű reprodukciói gyönyörködtetik a szemet.
Ebben a szállodában a mozgáskorlátozott vendégek is jól fogják magukat érezni. A számukra kialakított fürdőszoba felszereltsége például ilyen:
A honlap is sokoldalú figyelmességet sugall
Ha megfigyeljük a pécsi Árkádia Hotel most frissülő honlapját, azt tapasztalhatjuk, hogy a képek úgynevezett alternatív meta taggel ellátottak. Ez azért érdekes a szempontunkból, mert a gyengén látó internetezők számára, akik felolvasó programot használnak, a felolvasást végző mesterséges hang a képhez érve nem hallgat el bután, hanem az ebbe a tag-be írt szöveget fogja felolvasni, tájékoztatást adva a kép tartalmáról.
Lám, egy kis séta a centrumban, és máris láthatunk biztató jeleket. A figyelmesség apró, de a pécsi idegenforgalom jövője szempontjából fontos jelzéseket.
A témához kapcsolódó internetes tartalmak:
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.