Marketing: a bőséges csere

A bőséges csere előnyei

A szolgáltató magatartásáról, a kiszolgálás kultúrájáról

Egy csokornyi domaint vittem a múltkoriban egy tárhely szolgáltatóhoz, ott helyezve el néhány honlapot. Egyetlen barátságos gesztust nem tettek, nem volt egyetlen mozdulatuk sem, amiért ne vasaltak volna be rajtam valamennyit, miközben ők tévedtek egyet-kettőt, de tévedéseikért nem kértek elnézést. Az volt a benyomásom: futószalagon gurulnak ott a dolgok, a legfontosabb az, hogy kiszedjék az utolsó fillérig, ami jár, esetleg valamennyivel többet is, a többi meg nem számít.

Persze a honlapon, vagyis az online marketing bázisán fűt-fát beígértek — igazolva az igazságot, mely szerint nem szabad ellenőrzés nélkül mindent elhinnünk, amit honlapon ígér egy-egy szolgáltató.

Az ilyen eljárásmód aztán szépen elraktározódik az emberben, s az első alkalom, amely valamiféle előnnyel kecsegtet, szakítani fogja az igen szerény erejű kohéziót szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő között. Pedig látszólag minden az előírt ügymenet szerint történt.

A bőséges csere

Azt tapasztalom, hogy általában a nagy cégek hajlamosak az ilyen típusú munkamenetre, mintha sohasem hallottak volna még a BŐSÉGES CSERE fogalmáról, legfeljebb a monopolhelyzettel való visszaélésben jeleskednek.

Pécsett például elmulasztották az új év új buszjegyeit időben kinyomtatni, velem, az utassal fizettetve meg a 210 és a buszon kínált 280 Ft-os ár közötti különbséget is, utazásonként 70 Ft-tal károsítva meg. Le vagyok sajnálva, nem számítok? Buszon egyébként ritkán utazom, de most muszáj volt, mert a közútra terpeszkedő jég miatt nem tudok kiállni az utcánkból, s az önkormányzat hiába közli a tízmillós nagyságrendeket, amelyeket jégmentesítésre szán, engem nem ez érdekel, hanem az, hogy tudok-e közlekedni!

Tehát azt gondolom, a bőséges csere fogalmát újra kellene értelmeznünk „össztársadalmilag”, mert az ilyen törekvés nem hagy keserű szájízt maga után, amelyből van már éppen elegendő, sőt ellenkezőleg, növeli az elégedettségünket és javítja a „társadalmi közérzetet”.

Azok a vállalkozások, amelyek most rukkolnak elő a vásárló, a szolgáltatást igénybe vevő becsületes, a névértéket meghaladó kiszolgálásával, nagyobb eredményt érhetnek el a goodwilljük növelése terén. Ugyanis most nagyon kontrasztos lesz a különbség az erőszakos lenyúlás módszerei és a bőséges csere udvariassága, többletértéke között.

Friss példák és kihívások – P.S. 2024.12.07.

Az utóbbi években a digitalizáció és az automatizálás rohamos fejlődése még élesebbé tette a bőséges csere iránti igényt. Egy friss kutatás szerint az ügyfelek 76%-a hajlandó többet fizetni olyan szolgáltatásokért, amelyek értéket adnak hozzá élményeikhez, legyen az barátságos ügyfélszolgálat vagy rugalmas megoldások. Ennek ellenére sok cég még mindig a minimumra törekszik, holott a verseny fokozódik, és a lojalitás megőrzése nehezebb, mint valaha.

Példaértékű lehet a kis- és középvállalkozások kreatív hozzáállása. Egy kávézóban például, ahol a törzsvásárlókat apró, de személyre szabott ajándékokkal lepjék meg, a vendégek értékelik a gesztust, és gyakrabban visszatérnek. Az ilyen apró figyelmességek hódító erejére a nagyobb cégek is építhetnek, ha hosszútávú kapcsolatokat akarnak kialakítani ügyfeleikkel.

A technológia is a bőséges csere szövetségesévé válhat, ha azt az üldözés helyett az úgyfelek kiszolgálására használják. A chatbotok, a gyorsan elérhető információk vagy a testreszabott ajánlatok mind segíthetnek az értékteremtésben. Azonban a siker titka még mindig ugyanaz: őszinte odafigyelés és a szándék a „többlet” megteremtésére.

***

Szolgáltatásmarketing
Az online marketingről ezen a honlapon még: online marketing

GYIK:

Miként befolyásolja a bőséges csere a vásárlói elégedettséget?
A bőséges csere fogalma a vásárlói élmény javítását célozza, amely növeli az elégedettséget. Amikor a szolgáltatók nemcsak a minimumot nyújtják, hanem többletértéket adnak, az ügyfelek hajlandóak többet fizetni. Ez a megközelítés hosszú távú lojalitást eredményezhet, mivel az ügyfelek értékelik a figyelmes kiszolgálást és a személyre szabott élményeket.
Milyen hatással van a digitalizáció a bőséges csere iránti igényre?
A digitalizáció és az automatizálás fejlődése fokozta a bőséges csere iránti igényt. A vásárlók 76%-a hajlandó többet költeni olyan szolgáltatásokra, amelyek értéket adnak az élményeikhez. A cégeknek alkalmazkodniuk kell ehhez a változó igényhez, hogy megőrizzék ügyfeleik lojalitását.
Mik a bőséges csere előnyei a kis- és középvállalkozások számára?
A kis- és középvállalkozások számára a bőséges csere lehetőséget ad arra, hogy kreatív módon építsenek kapcsolatokat ügyfeleikkel. Például, ha egy kávézó személyre szabott ajándékokat ad a törzsvásárlóknak, az erősíti a vásárlói hűséget és a visszatérést. Az ilyen gesztusok megkülönböztethetik őket a versenytársaktól.
Hogyan segíthet a technológia a bőséges csere megvalósításában?
A technológia, mint például a chatbotok és a testreszabott ajánlatok, segíthet a bőséges csere megvalósításában. Ezek az eszközök lehetővé teszik a gyors információszerzést és a személyre szabott élményeket, amelyek növelik az ügyfélértéket. Az őszinte odafigyelés és a szándék a többlet megteremtésére továbbra is kulcsfontosságú.
Milyen következményekkel járhat, ha egy cég nem alkalmazza a bőséges csere elvét?
Ha egy cég nem alkalmazza a bőséges csere elvét, az ügyfelek csalódottak lehetnek, ami a lojalitás csökkenéséhez vezethet. A verseny fokozódik, így a minimumra törekvő cégek könnyen elveszíthetik vásárlóikat a figyelmesebb szolgáltatók javára. A bőséges csere hiánya hosszú távon negatívan befolyásolhatja a cég hírnevét is.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!