Marketing alapok: kéretlen online levél

Online marketing levél özön
Kéretlen email áradat

Kéretlen emailben influenszer szolgáltatást ajánlanak. Ez ám az online marketing!
Lényege, hogy jó pénzért több influencer nyomná a brandem hírét, esküsznek rá, hogy ez eszméletlenül hatékony lesz, eszembe ne jusson a Facebookon vagy a Googleban hirdetni, mert ezek piszok drágák.
Bezzeg az influencereik, azok nagyon vágják a témát, eszméletlenül jó lesz.

Hát, drága kéretlen levelező – nem lesz jó!
Egyfelől azért nem, mert nem azon vállalkozások közé tartozik az enyém, amelyik kéretlen levelekre építi a marketingjét!
Másfelől jómagam pont fordítva gondolkozom, mint az influenszerek, miszerint sok hülye kis követő közül biztosan lesz, aki ráharap egy akármire, holnap meg egy másmire, ha kell, ha nem kell neki.
Az én online marketing felfogásomban ha keresi valaki azt a szolgáltatást, amit én kínálok, az találjon meg a weben – és ezt önkiszolgáló marketingnek is nevezik.
Szóval a lényeg: hess!

Megint jönnek, kopogtatnak…

Megint e-mailt kaptam. Szó szerint idézem:
“Ezuton szeretnek irni egy komoly SEO ceg neveben, mivel szeretnek linkcsere-t. A portfolinkba szamos oldal tartozik, egyik-masik magasabb pagerank-el.
Kolcsonosen fejleszthetnenk backlink-jeinket…
Varom mihamarabbi valaszukat.
Udv: X.Y.”

Kedves X.Y.!
Leveléből kiderül, hogy egy komoly SEO, vagyis keresőoptimalizálással foglalkozó online marketing cég nevében írna. Biztos vagyok benne, hogy egy meg nem nevezett cég lehet komoly, legfeljebb a nevében levelet író nem az.
Az Ön által konkrétumokkal teletűzdelt levél mélyen elgondolkoztatott. Az a tény, hogy Önök nem kevesebb, mint számos oldallal rendelkeznek, szabályosan szakmai tűzbe hozott!
Immár lángoló arccal gondolok arra a felemelő pillanatra, amikor kölcsönösen fejlesztünk. Amindenit, hát ezt a megtiszteltetést is megértem!

***
Marketing még:

GYIK:

Milyen problémákat okozhat a kéretlen e-mailek használata a marketingben?
A kéretlen e-mailek, vagy spam üzenetek használata a marketingben számos problémát okozhat. Először is, a potenciális ügyfelek negatív véleménnyel lehetnek a márkáról, ami ronthatja a cég hírnevét. Másodszor, a kéretlen levelek gyakran nem érik el a kívánt célt, mivel a címzettek többsége figyelmen kívül hagyja azokat. Végül, a spam üzenetek miatt a cégek akár jogi következményekkel is szembesülhetnek, ha nem tartják be a vonatkozó szabályozásokat.
Miért nem hatékony az influenszerekre építő marketing a kéretlen e-mailek révén?
Az influenszerekre építő marketing kéretlen e-mailek révén nem hatékony, mert a címzettek nem keresik aktívan az ajánlott szolgáltatásokat. Az ilyen típusú marketing gyakran figyelmen kívül marad, mivel a potenciális ügyfelek nem bíznak az ismeretlen forrásokból érkező ajánlatokban. Ezen kívül, a kéretlen e-mailek nem célozzák meg a megfelelő közönséget, így a konverziók száma is alacsony marad.
Milyen alternatív megoldásokat javasol az online marketingben?
Az online marketingben a legjobb megoldás az önkiszolgáló marketing, ahol a potenciális ügyfelek aktívan keresik a kínált szolgáltatásokat. Fontos, hogy a vállalkozások a weboldaluk optimalizálására és a keresőoptimalizálásra összpontosítsanak, hogy a célközönség könnyen rátaláljon. Ezen kívül a közösségi média platformokon való aktív jelenlét és a tartalommarketing is hatékony módszer lehet a márka ismertségének növelésére.
Hogyan befolyásolja a kéretlen e-mailek küldése a cégek jogi helyzetét?
A kéretlen e-mailek küldése komoly jogi következményekkel járhat a cégek számára. Sok országban szigorú szabályozások vonatkoznak a spam üzenetekre, és a cégeknek be kell tartaniuk ezeket a törvényeket, különben pénzbírságra számíthatnak. A jogi problémák elkerülése érdekében a vállalkozásoknak érdemes átgondolniuk a marketing stratégiáikat, és inkább a célzott, engedélyezett üzenetekre összpontosítani.
Milyen hatással van a kéretlen e-mailek marketingje a márkák hírnevére?
A kéretlen e-mailek marketingje jelentős negatív hatással lehet a márkák hírnevére. Az ügyfelek gyakran csalódottak a spam üzenetek miatt, és ez csökkentheti a márkával szembeni bizalmat. A márkák hírnevének megőrzése érdekében fontos, hogy a vállalkozások elkerüljék a kéretlen levelezést, és inkább a releváns, értékes tartalmakra összpontosítsanak, amelyek valódi érdeklődést keltenek a potenciális ügyfelekben.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!