Title, description: több karakter lehet
Eddig – a keresőoptimalizálás szempontjából fontos – title, egy-egy honlap, blog vagy bejegyzés címe nagyjából 60 karakterből állhatott. A description – a honlap vagy honlap oldal leírása – 160 karaktert számolhatott. Azért csak nagyjából, mert más-más értéket adott meg például az All in One SEO és mást a Yoast SEO. Ebbe a számsorba bőven belefért – a példa kedvéért – az ABútor Outlet bútoráruház vagy a Bognár Stúdió ingyenes keresőoptimalizálás, keresőmarketing alapokat ismertető microsite-jának a címe és leírása.
A Kanapé/Sarokgarnitúra – Bútor Outlet aloldali title így bővülhetett a Kanapé, sarokgarnitúra. Kanapék óriási választéka – Bútor Outlet címmé, anélkül, hogy a keresőtáblán pontok helyettesítenék az utolsó karaktereket.
A másik példánkban a Keresőoptimalizálás alapok ingyen | Bognár Stúdió title is nyurgább lett, ilyenné változott: Keresőoptimalizálás, keresőmarketing alapok ingyen | Bognár Stúdió.
A vélhetően 70 karakterre bővülő title és a vélhetően 200 karakterig nyúló description – azért vélhetőleg, mert még nincs hivatalos Google szabály – lehetőséget rejt magában arra, hogy a SEO, a keresőoptimalizálás sikerességét növeljük. Több kulcsszó, pontosabb megfogalmazások segíthetik ezt elő.
Kulcsszó beemelés
Mert lám, a Bognár Stúdió esetében odafért még a keresőoptimalizálás szó mellé a keresőmarketing is, vagyis immár két kulcsszó gyűjtheti az érdeklődők értékes kattintásait.
Érdemes rögzítenünk magunknak, hogy egy igazán erős kulcsszót akkor állíthatunk elő az online marketing során, ha az szerepel a domain, az url, a title, a description, a h1, a text (szöveg) első és utolsó bekezdésében.
Egyes és többes szám
Másik példánkban a plusz kulcsszó ugyanaz (kanapé), csak többes számban (kanapék). Ugyanis olykor a Google nem képes a többes számból visszakövetkeztetni egyes számra, ezért érdemes – ha van hozzá helyünk – egyes és többes számot is használnunk.
De azt sem felejthetjük el, hogy mindez nem elég a honlapjaink sikeréhez, keresettségéhez, az elsők közötti helyfoglaláshoz. Vagyis nem ülhetünk nyugodtan a kanapénkon a babérainkon. A szakszerű és közérdeklődésre számot tartó content minden egyébnél fontosabb.
***
A példák forrása:
> Keresőoptimalizálás, keresőmarketing
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.
Köszönöm az információkat!
Megyek ellenőrizni az oldalamat.