Marketing forgácsok

Repülőtér, elveszett poggyász, Budapest

Repülőtéren

Magyaros marketing? Magyaros országimázs?
Ma este az amerikai rokon megrendülten tudatta, hogy mi még mindig ugyanúgy viselkedünk, mintha még itt lennének az oroszok! A reptéren az elveszett poggyásza körüli herce-hurca és küldözgetés rendesen megviselte. Nem a bőrönd elvesztése, egyszer egy holland légitársaságnál is elveszett az, hanem az eljárásmód, ahogyan bántak vele, ahogy küldözgették pecsétért a vámhoz, meg mintha ő lenne a hibás…

Pécs, sírhelyváltás, országimázs és marketing

Aztán Pécsett nem tudta kifizetni a temetőben a férje felmenőinek sírhelyét, nem fogadták el tőle a pénzt illetékesség bizonyítottságának hiányában – ez hihetetlen, szerinte ilyen nincs is, ezt biztosan álmodja, hogy valaki fizetni akar évekre ELŐRE, de nem lehet!
– Semmit sem változtatok, nyomtalanul múltak el felettetek az évek, mintha még mindig itt lennének az oroszok!

Hja, – mondom ezt már én -, az országimázs már csak ilyen, nem plakátokról szüretelik!

Szülők eleszik a csokit a gyerek elől

A Jóljárok.hu Magazinban szóba került, hogy a gyerkecipőt vásárló szülők némelyike talán megeszi a gyerek elől az ajándékba kapott csokitallért. Vajon szerencsés-e ilyesmit szóba hozni? Nem ártunk-e a jóravaló üzletnek azzal, hogy a szülő szemére vetjük, mert beletalálunk a valóságba (!): megzabálta a csokit, s nem a gyereknek adta!?

Szlogen és a marketing

Nagyonnagyképernyős tévé árusításához óriás-molinó. Szlogent kér rá a valóban kedves ügyfél. Ez jut eszembe:
Nálunk kaphat egy akkorát!
Elvetem…

Erről a valaha volt Dráva Rádió reklámja jut eszembe (a maga merészségével, hiszen 1990 táján járunk):
– Kapják már be! Mynthon cukorka.
Édes, ugye? 🙂

***
Még marketing és hasonló témák:

GYIK:

Milyen hatással van az országimázs a marketingre?
Az országimázs kulcsszerepet játszik a marketingben, mivel befolyásolja a fogyasztók percepcióját és döntéseit. Ha egy ország pozitív imázzsal bír, az elősegíti a termékek és szolgáltatások népszerűsítését, míg a negatív imázs gátolja a vásárlási hajlandóságot. Az országimázs nem csupán plakátokkal alakítható, hanem a valós tapasztalatok és interakciók révén is formálódik.
Hogyan befolyásolja a reptéri élmény a marketinget?
A reptéri élmény, különösen az elveszett poggyászok kezelése, közvetlen hatással van a márkák megítélésére. Ha a légitársaságok nem kezelik megfelelően az utasokat, az rontja a márka hírnevét és a fogyasztók lojalitását. Az ilyen tapasztalatok gyorsan elérhetik a közönséget, így a marketingstratégiákban figyelembe kell venni a szolgáltatások minőségét.
Miért fontos a szlogen a marketingben?
A szlogen a márka arculatának szerves része, amely segít a fogyasztók figyelmét felkelteni és megjegyezni a terméket. Egy jól megválasztott szlogen kifejezi a márka üzenetét, és érzelmi kapcsolatot teremt a vásárlókkal. A szlogenek hatékonysága abban rejlik, hogy képesek röviden összefoglalni a márka értékeit és ígéreteit.
Milyen hatással van a szülők vásárlási szokásaira a gyerekek ajándékozása?
A szülők vásárlási szokásait jelentősen befolyásolja a gyerekek ajándékozása, mivel sok esetben a szülők saját igényeiket is figyelembe veszik. A gyerekeknek szánt ajándékok, mint például a csokoládé, gyakran a szülők vágyainak is megfelelnek, ami etikai kérdéseket vethet fel a marketing szempontjából. A szülők viselkedése hatással van a vásárlási döntésekre és a termékek népszerűségére.
Milyen szerepe van a valós tapasztalatoknak a marketingben?
A valós tapasztalatok alapvető szerepet játszanak a marketingben, mivel ezek formálják a fogyasztók véleményét és hűségét. Az emberek gyakran osztják meg tapasztalataikat, amelyek gyorsan elérik a potenciális vásárlókat. A pozitív élmények erősítik a márkák imázsát, míg a negatívak árthatnak, így a marketingstratégiákban kiemelt figyelmet kell fordítani a vásárlói élményekre.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!