Borkai-ügy – Győrben kifogták a szelet a vitorlából?

Győr: öt év polgármesterség?

Elvileg öt év polgármesterség következik Győrben.
Borkai kilépett a Fideszből (mert szépen megkérték) és szerinte most öt évig független polgármesterként fog fungálni.
Nem tartom valószínűnek, hogy ez tényleg egy sima polgármesteri időszak lesz, mindenféle hatósági vizsgálatok, újabb- és újabb mozaikdarabkák felbukkanása mellett – látva a már most útjára engedett feljelentések számát.

Könnyen lehet, hogy Borkai magánrepülőjének többször kell majd fordulnia a horvát hatóságok hívó szavára is.
Vagyis aligha tud majd Borkai száz százalékban az őt imádó és újraválasztó győri választópolgárok rendelkezésére állni.

Országimázs, cégarculat, Borkai

Vannak olyan marketing-szálai a Borkai-ügynek, amelyek egyelőre elvarratlanok, még csak a háttérben rugóznak.
Azzal, hogy a világsajtó messzire kürtöli az AUDI és Győr kapcsolatát, az AUDI-által vásrolt földek panama-gyanús motívumait, aligha okoznak örömöt egy válságban lévő iparág, az autóipar szereplője, az AUDI cégarculatának felelősei és a cég vezetői számára.
Olyan olvasata is van a dolognak, hogy az a multinacionális cég, amelyik úgymond „latorállamban” köt hallatlanul jónak tűnő üzletet, az előbb-utóbb mégiscsak fizetni fog (megfizet) a remélt előnyökért!
És ezzel máris átugrottunk a mi, saját országimázsunk oldalára.
Most újra ránk csodálkozik a világ, hogy itt mit lehet megtenni büntetlenül, milyen ország ez, ahol Tiborczok tiporják ki maguknak a városokból a pénzt, és nem csak szaros pelenkát dobál hanyagul az elit a horvát autópálya pihenőkre, hanem kurvákat is az idegenforgalmára sokat adó ország tengerének jachtjaira.
És mindez sima ügy, mehet tovább, míg világ a világ.
Na, ilyen az országimázsunk, ahol azt nem hivatkozott ősi vérre, hanem a valóságra építik fel.

A Borkai-ügytől megbicsaklott a Fidesz propaganda-gépezete

Pavlovi reflex: Borkai és a csajok; Pityu és az ELIOS
Pavlovi reflex a politikai marketingben

Pavlovi reflex a politikai marketingben?
Igen!
Olvasom, a Tiborcz-adó elnevezés miatt személyiségi jogi pert indított a miniszterelnök veje Karácsony Gergellyel szemben.
Egymilliót követel.
Ám van egy nem elhanyagolható marketing megközelítése is a dolognak, a „pavlovi reflex”.
Arról van szó, hogy ha meghalljuk, olvassuk a Tiborcz István nevet, akkor nem csak az OLAF (az Unió csalás elleni hivatala) tájékán, hanem Magyarország-szerte is az Elios közvilágítást célzó üzletmenete jut eszünkbe. Ez pedig annyit jelent, hogy Tiborcz nem egy frankó srác, hanem az országot átszelő umbulda szereplője.

Pityu lopós – ez ugrik be, ha szóba kerül Tiborcz István neve

Karácsony Gergely a politikai marketing eszközével, vagyis a Tiborcz-adó fogalmának megalkotásával erre a pavlovi receptre épített.
Tiborcz tanácsadói – amikor gazdájuk felháborodását tolmácsolják a perindítással – tudtukon kívül tulajdonképpen újra rájátszanak a pavlovi reflexre, vagyis nem arra gondolunk, hogy szegény Pityunak igaza van, hanem arra: meglopott bennünket, mindannyiunkat egyfajta bűnös maffia tagjaként (akár igaz ez, akár nem).
Ráadásul az időzítés is igazán balfácán megoldás, pont akkor, amikor a Borkai-ügy mély benyomásokkal igazolja, hogy ilyen maffia létezik és hányingere is van az embereknek tőle.

***

Ajánlom még:

A nemzeti burzsoázia alulnézetből

Két karcolat

Kormánypárti pendrive

GYIK:

Milyen következményekkel járhat Borkai független polgármesterkénti tevékenysége Győrben?
Borkai független polgármesterkénti időszaka valószínűleg nem lesz zökkenőmentes, hiszen a már elindított hatósági vizsgálatok és a feljelentések száma folyamatosan növekszik. Ez a helyzet megnehezítheti számára, hogy teljes mértékben a győri választópolgárok rendelkezésére álljon, hiszen a horvát hatóságok is gyakran kereshetik majd. Az őt körülvevő politikai légkör és a város imázsa is érintett lehet.
Hogyan befolyásolja a Borkai-ügy az AUDI cégarculatát?
A Borkai-ügy és a világsajtóban megjelenő információk az AUDI és Győr kapcsolatáról negatívan érinthetik a cég imázsát. A panama-gyanús földvásárlások és a politikai botrányok miatt a cég vezetői számára komoly kihívás lehet, hogy fenntartsák a cég jó hírnevét egy válságban lévő iparágban. Az ilyen helyzetek hosszú távon kihatással lehetnek a vállalat üzleti tevékenységére is.
Milyen hatással van a Borkai-ügy a magyar országimázsra?
A Borkai-ügy rávilágít arra, hogy Magyarországon milyen büntetlenül megvalósíthatók bizonyos cselekedetek, ami nem kedvez az országimázsnak. A világsajtó figyelme és a politikai botrányok miatt a külföldi befektetők és partnerek is kétségekkel tekinthetnek Magyarországra. Ez a helyzet hosszú távon hátrányosan befolyásolhatja az ország gazdasági helyzetét és nemzetközi megítélését.
Milyen politikai marketing szempontból releváns a Tiborcz-adó?
A Tiborcz-adó bevezetése a politikai marketing szempontjából a ‘pavlovi reflex’ elméletére épít, amely szerint a név hallatán az emberek az Elios ügyletre és a korrupcióra asszociálnak. Ez a megközelítés nemcsak a politikai diskurzusban, hanem a közvéleményben is erősíti a negatív érzéseket Tiborcz István iránt, ami a Fidesz számára hátrányos lehet a választások előtt.
Milyen következményekkel járhat a Borkai-ügy a Fidesz számára?
A Borkai-ügy komoly kihívások elé állítja a Fidesz politikai marketingjét, mivel a botrányok és a közvélemény reakciói gyengíthetik a párt támogatottságát. A politikai propaganda gépezete megbicsaklott, és a választók bizalma is csökkenhet a párt iránt, ami a következő választásokon kedvezőtlen eredményekhez vezethet.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!