Az évezred könyve

Para Kovács Imre marketing világa
Az évezred könyve

Miért nem vettem meg az évezred könyvét?

Nehéz lesz ezt megindokolnom, hiszen Para-Kovács Imrét személyesen ismerem, egy teljes alkalommal találkoztunk is a fizikai térben, online pedig sokszor. Legalább háromszor, de ötnél nem többször, az biztos.
Nem lógok a mesék nyúlós tején, isten bizony így alakult az élete, csonkára, foghíjasra sikeredve, hiszen alig ismerkedhetett meg velem.
Na, de hagyjuk a szerénységet másra, haladjunk tovább a történet fonalán!

Szóval nem vettem meg a Duna Plazában, nagy haragomban, hiszen én olykor ide járok, de Para Kovács a Mamut daláról írt könyvet korábban, s így az első önkéntelen reakcióm az volt: vegye meg a könyvedet valami éneklő rajongó a Mammut Áruházban. (Jellemző kicsit, hogy az a könyv is helyesírási hibával kezdődik, egy m-mel írta a Mammutot, ráadásul kis betűvel!)

Pedig minden marketing fogást bevet a megye szerte ismert író. (Na, jó, kisebb helyeken nem annyira.)
A horror szó alatt ott húzódik szerényen „az évezred könyve” felirat, amely már-már vásárlásra kényszerítené a földi halandót, de akkor az amúgy megnyerő fotóra siklik a pillantása és borzadva látja a csikket az alkotó szájában.

Vajon hol vásárolja azt a tollforgató?
Para Kovácsról nem hihetjük el, hogy Nemzeti Dohányboltból vásárolja a bagót. Én legalábbis nagyon el lennék keseredve, ha egy lázadó típusú íróról ilyesmi kiderülne. Az maga volna a horror meg a vakui is!
De svarcilag bagózó, államkincstárt kerülő írótól vehetünk-e könyvet?

De nézzük csak tovább. Azt írja:

VEDD MEG EZT A KÖNYVET, KÜLÖNBEN LELÖVÖM A KUTYÁDAT!

Na, itt szakadt nálam a cérnaszál, amelyen az elefánt lógott. Na, nem azért, mert ekkora állatbarát volnék, hanem mert nincs kutyám. Tehát ez a vaktában elsütött marketing érv süket fülekre talált.

Jó, elismerem, fantasztikusan jó érvet is nyálaztak a könyv borítójára:

– 80%,

de lefizetni nem hagyom magam 🙂

***

Na, még egy kis Para Kovács:

GYIK:

Miért nem vásárolta meg a szerző az évezred könyvét?
A szerző nem vásárolta meg az évezred könyvét, mert személyes ismeretsége ellenére is vegyes érzései voltak a könyv marketingjével kapcsolatban. A Duna Plazában való vásárlás helyett inkább a könyv borítóján lévő provokatív üzenetek és a szerző stílusa miatt nem érezte vonzónak a vásárlást.
Milyen érzései vannak a szerzőnek Para-Kovács Imrével kapcsolatban?
A szerző vegyes érzésekkel viseltetik Para-Kovács Imrével szemben, mivel személyesen is találkoztak, de a könyv stílusa és a marketingfogások nem nyerték el a tetszését. A szerző úgy érzi, hogy a könyv üzenetei nem megfelelően tükrözik a szerző valódi értékeit.
Milyen hatással van a könyv borítója a vásárlási döntésre?
A könyv borítója, amely provokatív üzeneteket tartalmaz, erősen befolyásolja a vásárlási döntést. A szerző számára a borítón található figyelemfelkeltő szövegek inkább elriasztó hatásúak voltak, mint vonzóak, ezért nem érezte szükségét a vásárlásnak.
Milyen kritikát fogalmazott meg a szerző a könyv marketingjével kapcsolatban?
A szerző kritikusan viszonyul a könyv marketingjéhez, különösen a provokatív és agresszív üzenetekhez. Úgy érzi, hogy a könyv hirdetései nem hitelesek, és inkább elriasztják a potenciális olvasókat, mintsem vonzóvá tennék a művet.
Milyen benyomást keltett a szerzőben a könyv borítóján található üzenet?
A könyv borítóján található üzenet, miszerint ‘VEGYE MEG EZT A KÖNYVET, KÜLÖNBEN LELÖVÖM A KUTYÁDAT!’, mély benyomást tett a szerzőre, aki ezt túlzásnak és nem megfelelőnek találta. Ez a megközelítés a szerző számára inkább elriasztó, mintsem vonzó volt.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“Az évezred könyve” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!