Győr: öt év polgármesterség?
Elvileg öt év polgármesterség következik Győrben.
Borkai kilépett a Fideszből (mert szépen megkérték) és szerinte most öt évig független polgármesterként fog fungálni.
Nem tartom valószínűnek, hogy ez tényleg egy sima polgármesteri időszak lesz, mindenféle hatósági vizsgálatok, újabb- és újabb mozaikdarabkák felbukkanása mellett – látva a már most útjára engedett feljelentések számát.
Könnyen lehet, hogy Borkai magánrepülőjének többször kell majd fordulnia a horvát hatóságok hívó szavára is.
Vagyis aligha tud majd Borkai száz százalékban az őt imádó és újraválasztó győri választópolgárok rendelkezésére állni.
Országimázs, cégarculat, Borkai
Vannak olyan marketing-szálai a Borkai-ügynek, amelyek egyelőre elvarratlanok, még csak a háttérben rugóznak.
Azzal, hogy a világsajtó messzire kürtöli az AUDI és Győr kapcsolatát, az AUDI-által vásrolt földek panama-gyanús motívumait, aligha okoznak örömöt egy válságban lévő iparág, az autóipar szereplője, az AUDI cégarculatának felelősei és a cég vezetői számára.
Olyan olvasata is van a dolognak, hogy az a multinacionális cég, amelyik úgymond „latorállamban” köt hallatlanul jónak tűnő üzletet, az előbb-utóbb mégiscsak fizetni fog (megfizet) a remélt előnyökért!
És ezzel máris átugrottunk a mi, saját országimázsunk oldalára.
Most újra ránk csodálkozik a világ, hogy itt mit lehet megtenni büntetlenül, milyen ország ez, ahol Tiborczok tiporják ki maguknak a városokból a pénzt, és nem csak szaros pelenkát dobál hanyagul az elit a horvát autópálya pihenőkre, hanem kurvákat is az idegenforgalmára sokat adó ország tengerének jachtjaira.
És mindez sima ügy, mehet tovább, míg világ a világ.
Na, ilyen az országimázsunk, ahol azt nem hivatkozott ősi vérre, hanem a valóságra építik fel.
A Borkai-ügytől megbicsaklott a Fidesz propaganda-gépezete
Pavlovi reflex a politikai marketingben?
Igen!
Olvasom, a Tiborcz-adó elnevezés miatt személyiségi jogi pert indított a miniszterelnök veje Karácsony Gergellyel szemben.
Egymilliót követel.
Ám van egy nem elhanyagolható marketing megközelítése is a dolognak, a „pavlovi reflex”.
Arról van szó, hogy ha meghalljuk, olvassuk a Tiborcz István nevet, akkor nem csak az OLAF (az Unió csalás elleni hivatala) tájékán, hanem Magyarország-szerte is az Elios közvilágítást célzó üzletmenete jut eszünkbe. Ez pedig annyit jelent, hogy Tiborcz nem egy frankó srác, hanem az országot átszelő umbulda szereplője.
Pityu lopós – ez ugrik be, ha szóba kerül Tiborcz István neve
Karácsony Gergely a politikai marketing eszközével, vagyis a Tiborcz-adó fogalmának megalkotásával erre a pavlovi receptre épített.
Tiborcz tanácsadói – amikor gazdájuk felháborodását tolmácsolják a perindítással – tudtukon kívül tulajdonképpen újra rájátszanak a pavlovi reflexre, vagyis nem arra gondolunk, hogy szegény Pityunak igaza van, hanem arra: meglopott bennünket, mindannyiunkat egyfajta bűnös maffia tagjaként (akár igaz ez, akár nem).
Ráadásul az időzítés is igazán balfácán megoldás, pont akkor, amikor a Borkai-ügy mély benyomásokkal igazolja, hogy ilyen maffia létezik és hányingere is van az embereknek tőle.
***
Ajánlom még:
A nemzeti burzsoázia alulnézetből
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.