Bőséges csere a szolgáltatásmarketingben

Figyelj a bőséges cserére - figyelemfelhívás mutatóujjal
Figyelj a bőséges cserére

A bőséges csere fogalma

A bőséges csere a marketingben azt jelenti, hogy a vállalatok, a független szakértők, specialisták olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálnak a fogyasztóknak, amelyek több értéket nyújtanak, mint amennyit elvárnak tőlük.
A bőséges csere elősegíti a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kialakítását és fenntartását, valamint a vevői elégedettség és lojalitás növelését.
A tárgyalt fogalomhoz olyan maketing kategóriákat rokoníthatunk mint például az üzleti kedvesség.

A bőséges csere megvalósításához legalább két félre van szükség, akik rendelkeznek valamivel, ami a másik számára értéket hordoz, és képesek kommunikálni és cserélni az ajánlataikat. Ebben az összefüggésben persze a pénz is lehet a csereajánlat egyik szereplője.

A bőséges csere megvalósulási formái

A bőséges csere megvalósulhat akkor, ha egy vállalat olyan terméket vagy szolgáltatást kínál a fogyasztónak, amely több funkciót vagy előnyt nyújt, mint amire szüksége van vagy amit elvár. Ilyen lehet például egy okostelefon, amely nemcsak telefonálásra és internetezésre alkalmas, hanem fényképezőgépnek, zenelejátszónak, navigációnak és játékkonzolnak is megfelel. 
Egy másik példa lehet egy étterem vagy egy kávézó, amely nemcsak ételt és italt szolgál fel a vendégnek, hanem kellemes hangulatot, barátságos kiszolgálást és ingyenes wifi-t is biztosít, esetleg lehetővé teszi háziállatok bevitelét is felár nélkül.

A bőséges csere megvalósulhat akkor is, ha egy szálloda olyan szolgáltatásokat nyújt a vendégnek, amelyek túlmutatnak a szállásadáson és az étkezésen. Ilyen lehet például egy wellness részleg, ahol a vendég különböző masszázs variációkat, szaunákat és medencéket vehet igénybe, vagy egy borospince, ahol a vendég megkóstolhatja a helyi borokat és pálinkákat, vagy egy tetőtéri bár, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra.

Ám arra érdemes ügyelnünk, hogy olyasmit érdemes adni többletként, ami értéket képvisel. Úszni nem tudónak az úszósapka aligha fog tetszeni!

Bőséges csere az online marketingben

Például a bőséges csere megvalósulhat akkor is, amikor az elkészített honlap mellé néhány induló link is jár grátisz. Vagy ha egy online marketing ügynökség olyan szolgáltatásokat nyújt az ügyfélnek, amelyek nemcsak a hirdetések létrehozását és kezelését foglalják magukban, hanem az online marketing stratégia kialakítását és optimalizálását is. Esetleg ha egy online marketing tanácsadó olyan képzéseket kínál az érdeklődőknek, amelyek nemcsak elméleti tudást adnak át, hanem gyakorlati tippeket és eszközöket is.

Szempontunkból a szakmai blogok is ebbe a csoportba tartoznak, mint például a SEO-keresőoptimalizálás blog, hiszen ezekben eljárások, tippek-trükkök, a témát érintő tendenciák megismerése segítik az olvasót.
De ide sorolhatjuk a most olvasott Szolgáltató-blog-ot is.
Igaz, hogy ezek a blogok új ügyfelek megszerzését is célozzák, de a törzsközönség az ügyfélkört is magában foglalja.

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!