A megjelenés gerillamarketingje
A minap kapcsolgatás közben véletlenül (!) az m1 televíziós csatornára tévedtem, ahol valamilyen vetélkedő-formába öltöztetett szórakoztató (?) műsor zakatolt.
Percen belül egy meglehetősen furcsa alakon akadt meg a szemem, jé, ez itt alighanem az ős Heti Hetes műsorvezetője, a Csiszár lesz.
A hitleradolfosra felnyírt hajzat, a nagyapám SZTK-keretére hajazó vastag, fekete szemüveg-keret, a kakadu-hang együttesen egy valóságos borzalom erejével ért fel.
Napok múltán – már nem is tudom miért – , eszembe jutott az amúgy gyorsan tovább kapcsolt kép, és a bennem lakozó gerillamarketinges kajánul így fordult hozzám (!!):
- Emlékszel-e bárki másra, egyetlen arcképre is, normális fazonra abból a majdnem hatvan másodperces képsorból?
És azt kellett mondanom magamnak, hogy nem, nem emlékszem a normális fazonok közül senkire!
És ebből alighanem le is vonhatjuk a tanulságot: ki-ki amit akar!
Mindenesetre Csiszár Jenő immár milánói főkonzul – vagyis érdemes furának lenni, ha a politikában akar előre haladni?
Gerillamarketing kapcsolódások:
GYIK:
Milyen hatással van a furcsa megjelenés a gerillamarketingre?
A furcsa megjelenés jelentős hatással lehet a gerillamarketingre, mivel könnyen felkelti a figyelmet és emlékezetessé teszi az üzenetet. Az emberek hajlamosak emlékezni a különös vagy szokatlan jelenségekre, így a marketing kampányok során a figyelemfelkeltés kulcsfontosságú lehet. Ez a megközelítés segíthet a márkák számára, hogy kitűnjenek a tömegből és maradandó benyomást keltsenek a közönségben.
Milyen tanulságokat vonhatunk le a Csiszár Jenő példájából?
Csiszár Jenő esete rávilágít arra, hogy a szokatlan megjelenés és a figyelemfelkeltő stílus segíthet a politikai előrehaladásban. Az emberek emlékeznek a furcsaságokra, így a politikai szereplők számára is hasznos lehet, ha kitűnnek a megszokott keretekből. Az ilyen megközelítések révén a közönség könnyebben megjegyzi őket, ami előnyös lehet a karrierjük szempontjából.
Miért fontos a gerillamarketing a modern hirdetésekben?
A gerillamarketing fontos szerepet játszik a modern hirdetésekben, mivel innovatív és költséghatékony megoldásokat kínál a figyelem felkeltésére. Ezzel a megközelítéssel a márkák képesek elérni a közönséget váratlan és szórakoztató módon, ami fokozza az elköteleződést. A gerillamarketing lehetőséget ad arra, hogy a cégek kreatív ötletekkel tűnjenek ki a versenytársak közül.
Hogyan befolyásolja a média a gerillamarketing hatékonyságát?
A média jelentős hatással van a gerillamarketing hatékonyságára, mivel a figyelemfelkeltő kampányok könnyen terjedhetnek a különböző platformokon. A média által generált buzz növelheti a kampány láthatóságát, így a márkák szélesebb közönséget érhetnek el. A kreatív és szokatlan megoldások gyakran nagyobb eséllyel kapnak figyelmet a médiában, ami tovább fokozza a hatásukat.
Milyen szerepet játszik a kreativitás a gerillamarketingben?
A kreativitás kulcsszerepet játszik a gerillamarketingben, mivel a szokatlan és eredeti ötletek segítenek a figyelem felkeltésében. A kreatív kampányok nemcsak emlékezetesebbek, hanem nagyobb eséllyel váltanak ki érzelmi reakciót a közönségből. A gerillamarketing célja, hogy meglepje és szórakoztassa a fogyasztókat, ezért a kreatív megoldások elengedhetetlenek a sikerhez.
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió
Egyes társadalomkutatók, pl. a bolgár Ivan Krastev a TED-en elmondott előadásában odáig megy, hogy azt állítja, a demokrácia alapjai vannak veszélyben, mert ?a demokráciában a versengő elképzelésekből a vita során a legjobbat választjuk ki? idea mára már idejétmúlt. Nincsenek nagy ideák, elképzelések és pláne megtermékenyítő viták. Érzelmekre ható, zsigeri válaszokat előhívó manipuláció uralja a világot.
Este megint kapcsolgattam a tv-n, az m1-en beszélgetős műsorban duruzsoltak néhányan, s a műsorvezető nő – nem emlékszem az arcára, mert normális sztájlisztje lehet vagy nincs neki egyáltalán, s ebből következően normálisnak nézett ki, csak a közszolgálati szövegére emlékszem, azzal lehet valami bibi, ugyanis szerinte nincsenek gondok Magyarországon, a helyzet jobb, mint gondolnánk – ekkor eszembe jutott Sanyi a fenti hozzászólásod a manipulációról; de végül is nem csodálkoztam, néhány órával előtte biztosan bejátszották a képet a híradójukban, ahogy a miniszterelnökük szerint nincs válság Magyarországon, s biztosan nem játszották be, hogy emberek akarták megakadályozni egy terhes nő kilakoltatását Budapesten, s gondolom, arra se pazaroltak túl sok időt, hogy megint romlott a negyedéves GDP, méghozzá 1,5%-kal, gondolom a külföldre szakadt hazánkfiairól sem esett szó, vagy csupán indirekt módon – minek mentek el, amikor itthon annyira jó!
Lám, a közszolgálati szövegen is lehet fekete keretes SZTK-szemüveg – a rézangyalát!