Olajcsere, szerviz és marketing

Autószerviz Pécs: Pannon Hunter

Autoszervizben: olajcsere, gyújtógyertya ellenőrzés a Pannon Hunternél.

Vannak olyan vásárlásaink, amelyek egyszeri kiadást jelentenek – ám például az autóvásárlás tipikusan másmilyen.
Az autó vételével további kiadásokat is vásárolunk, akár gondolunk erre a vételkor, akár nem gondolunk!
Időnként tankolunk – nem mindegy, hogy miből, mennyit és mennyiért.  Télen téli, nyáron nyári gumival közlekedünk, sőt időnként abroncsot is cserélünk. Centrírozás, futómű beállítás, olajcsere, légszűrő, biztosítás, autópálya matrica, parkolás, műszaki  – se vége, se hossza, sorolhatnám napestig.
Szóval a szerviz.

Amit az autóm produkál

Piros lámpa, alapjárat: a Ford Focus úgy nyolcszázas fordulaton pörög, aztán le hatszázra, majd újra nyolcszáz. A villanyrendőr sárga, majd zöld színt mutat – indulok, innen kezdve nincs problémám – a következő lámpáig…
Ideje szervizbe mennem, ráadásul az olajcsere is időszerű, a rádiós-magnó potmétere időnként elunja a bluest.

Egy kedves ismerősöm időnként megró, hogy a városban lassan már csak nekem lesz rádiósmagnóm az autómban, másoknak vagy CD-s rádiója van vagy inkább nem is tartanak autót.
Szóval a szerviz.
Nálam is bizalmi kérdés ez, tehát telefon a pécsi Pannon Hunter-be: mikor mehetek?

Marketing: a teljesítményrés

Ha autószervizről esik szó, nekem Rekettye professzor könyve ugrik be, a teljesítményrés fogalmával.

A fogalom értelmezése talán a fogorvoslás területén ragadható meg leginkább: mindannyian félünk a fogorvostól, mert tapasztalataink vagy mások elmondása alapján azt gondoljuk, hogy a fogorvos ügyködése a szánkban majd iszonyatos fájdalommal jár! Ebből az következik, hogy a leleményes fogorvosi marketing erre a megfigyelésre épít és fájdalommentes beavatkozást ígér. (Persze nem elég ígérni, be is kell tartani az ígéretet, ha valamelyik fogorvosi praxis tartós eredményre számít).

Rekettye professzor amerikai autószervizes példát is hoz: „Ha nem rossz, nem nyúlunk hozzá.”

Ha ebből visszakövetkeztetünk arra, hogy mit is gondolnak az amerikai autósok a az amerikai szervizekről, akkor nagyjából azt mondhatjuk, hogy bármit kicserélnek vagy megjavítanak ott, ami jó, csakhogy bevételhez jussanak. Tehát az a kiváló marketing fogás, ha megígéri a szerviz: csak hibás alkatrészt cserél vagy javít!

Kis ország, kis város, lisebb autók

Pécs persze nem Amerika – szélsőséges lokálpatrióták kedvéért megemlítem, ez úgy értendő: itt nem akkora autókkal járunk – de bizony itt is hallani szervizelés címén erről-arról.
Én mindenesetre a saját, az autómra vonatkozó hibák felsorolása után, itt, a Pannon Hunternél hozzá merem tenni:
– És amit még észrevesztek, azt is legyetek szívesek kijavítani!

Ez az a vízválasztó szerintem, ami a bizalmat jelenti, mert tudom, hogy nem fogják kicserélni mindazon alkatrészt, ami a raktárukban található, hanem csak azt, amit kell.

Vagyis a szervizben tisztában vannak azzal, ez az autó még meg fog érni egy-két olajcserét, levegőszűrő- és gyertyacserét, kerékösszetartás beállítást, miegymást, és nem mindegy, hogy ide hozom vagy elviszem – bizalom híján – máshová!
Nevezhetjük ezt szakmai tisztességnek, bölcs előrelátásnak, okos marketingnek  vagy bárminek – de ez az a bizalom, amely működtetni képes egy vállalkozást.

*****
A szerviz honlapja: Autószerviz

Korábban szerviz témában írtam:

GYIK:

Mik a legfontosabb szervizelési feladatok, amelyeket rendszeresen el kell végezni az autókon?
Az autók szervizelése során több kulcsfontosságú feladatot kell elvégezni. Ezek közé tartozik az olajcsere, a légszűrő cseréje, a gumiabroncsok cseréje és centrírozása, valamint a futómű beállítása. Ezen kívül fontos a műszaki vizsga és a biztosítás megújítása is, hogy az autó mindig biztonságosan közlekedhessen az utakon.
Miért fontos az olajcsere időben történő elvégzése?
Az olajcsere elengedhetetlen a motor megfelelő működése szempontjából. Az olaj feladata, hogy kenje a motor alkatrészeit, és segítse a hőmérséklet szabályozását. Ha az olaj túl régi vagy szennyezett, az motorhibához vezethet, ami költséges javítást igényelhet. Ezért ajánlott az olajcserét a gyártó által javasolt időpontokban elvégezni.
Hogyan válasszuk ki a megfelelő autószervizt?
A megfelelő autószerviz kiválasztásához érdemes figyelembe venni a szerviz hírnevét, a szakemberek tapasztalatát és a szolgáltatások széles skáláját. A vásárlói vélemények és ajánlások segíthetnek a döntésben. Fontos, hogy a szerviz megbízható legyen, és csak szükséges alkatrészeket cseréljen vagy javítson, így biztosítva a költséghatékonyságot és a minőséget.
Milyen marketingstratégiák segíthetnek az autószervizeknek a bizalom kiépítésében?
Az autószervizek számára fontos, hogy a marketingstratégiáik a bizalom építésére összpontosítsanak. Ezt elérhetik a transzparens árképzéssel, a minőségi szolgáltatások biztosításával és a vásárlói visszajelzések figyelembevételével. Az ígéretek betartása és a kiváló ügyfélszolgálat szintén hozzájárul a bizalom növeléséhez.
Milyen gyakorisággal szükséges az autó műszaki vizsgája?
Az autók műszaki vizsgájának gyakorisága országonként változik, de általában az első vizsga a jármű életkorától függően 3-4 év után esedékes, ezt követően pedig kétévente kell megújítani. A műszaki vizsga célja, hogy biztosítsa a jármű biztonságát és megfelelőségét a közlekedési előírásoknak.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“Olajcsere, szerviz és marketing” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Nekem a múltkor kicserélték a szelepfedél tömítést. De csak nem akart elállni az olajfolyás. Kicserélték újra – INGYEN! S azt sem mondták, hogy nem a rendeltetésének megfelelően használtam. Korrekt cég. Már két éve ide hordom a Fordomat.

Szólj hozzá!