Utcai marketing professzor lettem
Jól nézünk ki, marketing reggelire, miközben vacsorára is az volt! Sőt, ebédre is az lesz.
– Professzor úr! – üvöltött rám valaki, amint az autóm felé igyekeztem.
Egyből megálltam, az előléptetés izgalma azonnal a hatalmába kerített, nagyon megbántam, hogy nem kötöttem nyakkendőt az imént, s most csak így, kigombolt inggel kell a jó hír hozója felé fordulnom, ámbár örömmel, vidáman tettem.
– Professzor úr, meg vagyok szorulva! – lökte felém a szót az utánam loholó idegen, a hajléktalan polgártárs, mintha közügy volna az ő szorult helyzete.
Nem akartam panaszkodni neki – bár helyén valónak gondolom, ha őszinte szóra őszinte szó a válasz -, hogy én sem állok valami fényesen, nézze csak meg, már nyakkendőre sem telik – de nem akartam a marketingben utazó kollégát füllentéssel „lealázni”.
Kéregetés ipar és marketing
Ugyanis határozott meggyőződésem, hogy fényes (valódi) professzorok is sokat tanulhatnának kéregetés-ipari szakkollégáiktól, hiszen a topronygyos öltözet nem csak alázatra tanít, hanem a szerencsétlen élethelyzetben a hirtelen profit megszerzésének vagy meg nem szerzésének ténye szó szerint élet-halál kérdése lehet.
Professzorrá történt előléptetésem is egy megfigyelésen alapuló fogás. Nyilván többet hoz a konyhára, ha professzornak szólítja a toprongyos úr a kiszemelt, korántsem önkéntes „piaci szereplőt”, mintha tanító úrnak szólítaná!
Na igen, tanítónak, tanárnak lenni az egy lecsós foglalkozás, a professzor az már valami, és ezen a környéken ennél többet mondani nem is érdemes.
A Mecsek-oldal, az már valami más. Ott, a villák övezte utcákon nyilván más foglalkozásokat említ rosszul öltözött kollégám – de amilyen lüke vagyok, erről elfelejtettem megkérdezni.
Vajon mit mond arrafelé?
***
A hangos változat elérhetősége:
Hangos blog: Nero ritkán sercint
Kapcsolódó blogbejegyzés, amelyben megtudhatjuk, hogy a budapesti kéregető ipar reklámszöveg ügyben hol is áll:
> Online marketing: kinek keresőoptimalizálás, kinek pedig SEO!
Tegnap itt volt a marketing uzsonnám:
> Szolgáltatás, marketing, insight
Egy érdekes marketing megközelítés:
> A keresőoptimalizálás és az ügyfél
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.
Lecsós foglalkozás?? Ezt hogyan kell érteni? Csak hogy tudjam 🙂
A villasoron javasolhatnám a doktor úr (két foglalkozási ág is esélyes), az igazgató úr, esetleg a gengszter úr megszólításokat. Kellő alázattal, utóbbi esetben erősen szemlesütve 😀
Kedves ZinczyKa Professzor Asszony! 🙂
A lecsós foglalkozás = gyengén fizetett, csak lecsóra tellik, kaviárra nem!
Megszólítástipp még: Drága autókereskedő úr!?
Vagy ez gyönge?
Aha 😀 Világos. Szerintem, az autókereskedő, az nem esélyes a villasoron. Bár kicsit ritkán járok arra 🙂 Az állandó lecsófőzés miatt lehet 😀 Amúgy gyerekkoromban volt valami sorozat. Az volt a címe: Nem kell mindig kaviár.
És talán nem is olyan sokára:
– Nem kellene még lecsóból is kevesebbet fogyasztani?
Merthogy ilyenkor csak a milliomosok főznek lecsót.