Gerillamarketing és a közterek
Pécsett a Kétfarkú Kutyapárt aktivistái színes festékkel színezték ki a belváros egy járdaszakaszán a javításért kiáltó, ezernyi repedés által szabdalt felületet. Hamarosan megjelent a rendőrség és a közterületet rongáló tevékenység azonnali beszüntetése érdekében intézkedtek.
Tisztelettel tudatom, hogy a közösségi internetes felületek is köztérnek számítanak, akárcsak a közterek égisze alatt, nem illik köpködni, hajléktalanokba rúgni, hangosan káromkodni, hogy csak a legegyszerűbb ormótlanságokat említsem.
Köztér-e az internet?
Márpedig ha az offline világ járdájára ártatlan színeket sem lehet pingálni gerillamarketinges célzattal – a járda javításának szükségességére hívták fel a figyelmet – akkor logikus, hogy a szintén köztérnek számító internetre is hasonló szabályok a mérvadóak.
Vagyis teljesen életszerű mozzanat volna, ha Deutch Tamás twitter-tulajdonosnál megjelenne a rendőrség és a rongálásnak minősülő trágárságokat, felháborító szélsőségeket tartalmazó tweetjeit hatóságilag eltávolítanák.
A rendőrség nyilván megjelenne Bayer Zsolt zsurnalisztánál meg a lapjánál is és az online felületek megtisztítását hatóságilag elrendelnék.
A köztér már csak ilyen: egyenlő pályák, egyenlő esélyek…
Ha érdekli Önt a gerillamarketing elmélete és online gyakorlata, akkor ez lesz az Ön
- kedvenc blogja: gerillamarketing
- kedvenc honlap oldala: Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing
- kedvenc bejegyzése: Zsanett erőszakolta meg a rendőröket
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.
Szerintem picit túl lett reagálva az ügy. Kis kreatív gondolkodással még előnyére is fordíthatta volna a város az utcafestést.
Teljesen igazad van! De a gerillamarketinges megoldások éppen azért (is) durrannak nagyot, mert a hivatalok és hivatalnokok – tisztelet a kivételnek – nem képesek kilépni a hagyományos szerepükből! És ez a szerep teljesen nevetségessé válik egy nem hagyományos szituációban.
Mutatok is erre példákat a web területéről:
1.) http://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/elpuskazott-gerillamarketing-mediatanacs-blog/
2.) Az EKF – amikor is Pécsen köszörülte a nyelvét mindenki. (Ráadásul korántsem jogtalanul.) Akkor kellett volna a gerillamarketinges fifika. De ehelyett bírósággal fenyegették ugyancsak a Kétfarkúakat. Erről akkor ezt írtam:
http://gerillamarketing.blog.hu/2009/06/01/ruzsa_csaba_ekf_megszivatta_a_teljes_online_sajtot_es_a_blogoszferat
Szegeden megúszták a fiúk, Pécsett pedig fegyelmi indult a két intézkedő rendőrrel szemben.