Amikor a hirdetés beleszól a cikkbe

Márpedig kell hirdetés, mert hirdetni muszáj(!?)

Az online hirdetés szinte szükségszerű a magyar online hírpiacon. A HVG-től az Indexen át a NOL-ig lehajolnak az apróért, vagyis hirdetéseket tesznek közzé a hírek, a cikkek alá, fölé, mellé és bele is, hogy ezekkel a megszerzett forintocskákkal is enyhítsenek a szűkös bevételek szorításán.

Nincs ezzel semmi baj – én is mindjárt teszek ebbe a cikkbe hirdetést a piacunkon tipikus, Google AdSense segítségével – hiszen ezt szinte megköveteli most a stílszerűség.
Illetve mégiscsak adódhat baj, sérülhet az online marketing célkitűzés, nevetésre okot adó helyzetbe bonyolódhatunk, ha a hirdetés „beleszól” a szövegünkbe, átírja, felülbírálja, agyon nyomja, kiheréli vagy legalábbis mondandóját módosítja, esetleg a cikk tartalmától eltéríti a jobb sorsra érdemes olvasót.

Nézzünk is erre példákat a mai, 2016 április huszadikai napon a magyar hírpoltálokon!

1.) Orbán Viktor és Deutch Tamás

egy frankfurti étteremben pózol egy romániai magyar sráccal – adja hírül a mai HVG, de a képet követő hirdetés – amely persze random, vagyis véletlenszerűen kerül mindig az adott helyre – kajánul beleszól a mondanivalóba. Íme:

Orbán és Deutsch meg a hirdetés

 

2.) Fogadjunk, hogy Vida Ildikó

neve fog Önnek is beugrani a NAV-ról szóló hír és az azt követő hirdetés kombinációjától. Aligha kell a miértet megmagyaráznom:

Vida Ildikó NAV elnök tolmácsot kér

Ugye, Ön nem kér tolmácsot a megfejtéshez?

3.) A magyar reformok

működnek, mondja az állami hirdetés, és tényleg, csodálatos hír címe követi:

A magyar reformok működnek.

Persze, mondhatja valaki, majd akkor hiszek a magyar reformok működésében, ha Hende Csabához sok százan felsorakoznak és nem csak Vadai Ágnestől kérnek bocsánatot!

GYIK:

Miért elengedhetetlen az online hirdetés a magyar hírportálokon?
Az online hirdetések elengedhetetlenek a magyar hírportálok számára, mivel ezek segítenek a bevételek növelésében. A hirdetések elhelyezése a cikkek mellett, alatt vagy fölött lehetőséget ad arra, hogy a portálok enyhítsenek a szűkös anyagi helyzetükön, és fenntartsák működésüket.
Milyen problémákat okozhatnak a hirdetések a cikkekben?
A hirdetések a cikkekben zavaró hatással lehetnek, mivel átírhatják a mondanivalót, vagy eltéríthetik az olvasót a cikk tartalmától. Ez a helyzet nevetésre okot adó szituációkat is eredményezhet, ami rontja a cikk hitelességét.
Hogyan befolyásolják a hirdetések a cikkek tartalmát?
A hirdetések befolyásolhatják a cikkek tartalmát azáltal, hogy a hirdetési üzenetek a cikk szövegébe integrálódnak, így a hirdetés és a cikk közötti kapcsolat zavaros lehet. Ez miatt az olvasók könnyen elveszíthetik a fókuszt a cikk lényegéről.
Milyen példák mutatják a hirdetések zavaró hatását?
A hirdetések zavaró hatását jól példázza, amikor egy politikai hír mellett egy véletlenszerű hirdetés jelenik meg, ami ellentmond a cikk mondanivalójának. Ilyen esetekben az olvasók könnyen összezavarodhatnak, és a hirdetés elvonhatja a figyelmüket a fontos információkról.
Miért fontos a hirdetések megfelelő elhelyezése a cikkek mellett?
A hirdetések megfelelő elhelyezése kulcsfontosságú, mert ha jól pozicionálják őket, akkor nem zavarják a cikk tartalmát, és segíthetnek a hirdetők üzenetének hatékonyabb közvetítésében. Ezáltal a hirdetések és a cikkek közötti harmónia megteremtése előnyös lehet mindkét fél számára.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!