Irodalmi esten

irodalmi est

Sűrű napom volt, tele online marketinggel, azaz a keresőoptimalizálás keserveivel – ma csúnya oldalát mutatta a szakma, és akkor ráadásul Matolcsy egy-két intézkedésébe is belefutottam, szerencse, hogy háromnegyed ötkor még nem tudhattam: félnótás politikusok szerint ma támadás érte Magyarországon a kereszténységet, mert valaki nem csak Isten segedelmével írta a szakdolgozatát, hanem egy harmadik fél is besegített és ez a három együtt egyes újságíróknak már sok volt, ha ezt is tudom, bizonyára visszafordulok a háborús viszonyok miatt, mert kurva messze van a Zsolnay negyed, ahová egy irodalmi estre igyekeztem – élvezni, hogy Balogh Robert felolvas a 3 percesekből, Lázár Balázs pedig a verseskötetéből, amely a Szívucca címet viseli.

S ha már a marketing szóba került, s kiemeljük belőle a reklám aspektusát, akkor mellesleg megemlítem, hogy a magyar felnőtt lakosság kilencvenkilenc százaléka felnőtt korában nem olvas verset, és ez a reklám nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy kilencmilliókilencszázezer ember nem tévedhet, vagyis megint az okoskodó kisebbséghez tartozom, aki pechjére latint tanult és élvezettel fordította negyedikben magyarra Horatius Flaccust, s amikor az irodalmi esten a színész-költő Lázár Balázs a Búcsú Fonyódtól című versét olvasva odaért –
elheverészni homokban – és ahogy az színészhez illik, szépen, finoman kiemelte az időmértéket, valóságos sztetoszkóp lett a fickó, hogy halljuk a ritmust!

De ideje lenne belefognom és az estről is mondanom valamit!

Bár hozzáteszem, az irodalmi esteknek megvan az a szörnyű hiányossága, hogy a közönségről nem sok szó esik, hogy miért is mentek el, mit gondolnak, mit éreznek a sorok hallatán, milyen érzés fogja el a kövér embert, amikor Balogh Robert kihízás miatt eladó kriptájáról olvas, s úgy hallja az író sorait, hogy ez a pimasz fráter átlát a függönyön, tudja mit eszünk, átlát a peron túloldaláról, belelát a szerelvény kupéjába, ahol éppen most cseppen a csibecombról a zsír a nadrágunkra.

Árva szó sem esik arról, hogy a kisebbik lányom szerint, ha nem mozgok eleget, akkor csontritkulásban fogok elhullani, éppen ezért az irodalmi est végeztével gyalog teszem majd meg a hazafelé vivő háromnegyed órás utat, lemozogva még a jövő hetet is.

Tulajdonképpen az a helyzet, hogy nekikezdjek a beszámolónak, hogy valami régi emlék hatására azt gondoltam, hogy az irodalmi estek tipikus látogatója a tizennyolc éves csúnya lány, és eltűnődtem a helyszínen, mi lenne, ha tizennyolc éves csúnya lány lennék, nem ilyen öreg csákó, vajon őrizném-e a szüzességem vagy bolond lennék őrizni azt, de nem tudtam végiggondolni a problémát, pláne megoldani, mert a műsorvezető, bizonyos Méhes Karcsi úr bemutatta az est résztvevőit.

Jó este volt.

Azért annyit még hadd mondjak el róla, hogy ha fészbukker lennék, akkor egy röpke lájkkal elintézhettem volna az esemény értékelését, de a bloggerrel szemben ugye vannak bizonyos társadalmi elvárások, és éppen ezért ebben a minőségemben mégiscsak le kellett írnom ezt a hosszú sort: jó este volt.

Ha esetleg még lenne valakinek társadalmi elvárása, az vegyen újságot, abban bizonyára ki fogják elégíteni.

GYIK:

Milyen érzéseket váltott ki az irodalmi est a látogatókban?
Az irodalmi est során a közönség érzelmei sokféle formában nyilvánultak meg. Az esemény alatt a hallgatók a felolvasott művek révén különböző emlékeket és érzéseket éltek át. A költők előadásmódja, a versek tartalma és a közönség reakciói mind hozzájárultak ahhoz, hogy a résztvevők mélyebb kapcsolatba kerüljenek a művészettel és egymással, ami egyedülálló élményt teremtett számukra.
Milyen szerepet játszik a reklám a magyar felnőtt lakosság irodalom iránti érdeklődésében?
A reklám szerepe kulcsfontosságú, mivel a magyar felnőtt lakosság jelentős része nem olvas verseket. Ez a helyzet arra figyelmeztet, hogy a reklámnyelvnek figyelembe kell vennie a közönség érdeklődését és igényeit, hogy hatékonyan elérje őket. A versolvasás népszerűsítése érdekében új megközelítések szükségesek a reklámokban, hogy a közönség figyelmét felkeltsék.
Milyen tapasztalatokat szerzett a beszélgető a rendezvény során?
A rendezvény során a beszélgető számos tapasztalatot gyűjtött, különösen a közönség reakcióiról és az előadók teljesítményéről. Az est folyamán a felolvasott versek és a színészek előadásmódja mély benyomást tett rá, és elgondolkodtatta a közönség irodalomhoz való viszonyát. A rendezvény végén pozitív érzésekkel távozott, és értékelte az esemény hangulatát.
Milyen hatással volt a rendezvény a résztvevők közérzetére?
A rendezvény a résztvevők közérzetére pozitív hatással volt, hiszen a versek és a költők előadásai érzelmi élményt nyújtottak. Az est folyamán a közönség közösen élvezhette a művészetet, ami erősítette a közösségi érzést. Az ilyen események lehetőséget adnak arra, hogy az emberek együtt tapasztaljanak meg valami különlegeset, ami javítja a hangulatukat és a közérzetüket.
Milyen emlékek hatására gondolkodott a beszélgető az irodalmi est látogatóiról?
A beszélgető régi emlékek hatására kezdett el gondolkodni az irodalmi est tipikus látogatóin. Az est során felmerült benne a kérdés, hogy milyen lenne tizennyolc éves csúnya lánynak lenni, és hogy őrizné-e a szüzességét. Ez a gondolatmenet arra késztette, hogy elgondolkodjon a fiatalok és az irodalom kapcsolatáról, valamint a társadalmi elvárásokról, amelyek a rendezvények látogatóira vonatkoznak.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“Irodalmi esten” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. …és addig is érdemes elidőzni Balogh Robert könyvének kitűnő illusztrációinál-Molnár Tamás grafikusművész munkája igazán figyelemreméltó

Szólj hozzá!