Város, tevékenység a honlapon

Város és web: a bejegyzés azoknak szól, akik tevékenységükkel különböző városokban is megjelennek

Város és internet kapcsolata nem egyszerű. Aki fellapozza, pontosabban aki megtekinti a monitorján a Google webmestereknek írt irányelveit, az az „előszobaoldalak” címszó alatt utalást talál arra, hogy nem helyes a különböző városnevekre, régiókra becélozni egy-egy domaint, hogy aztán egyetlen céloldalra összpontosuljon ezen oldalak ereje. Most két jó példát mutatunk a probléma megoldására: egyik az energetikai tanúsítvány, a másik a duguláselhárítás világából érkezik.

Város és domain

Vagyis nem lehet megoldás például, hogy különböző (városnév) domaineken futtatunk hajszálra ugyanolyan tevékenységet, hogy aztán az ezeket birtokló szereplő lefedje a találati táblán a teljes tevékenységet.
A példa kedvéért legyen a tevékenység mondjuk az összevisszázás.
Tehát az a versenyző, aki pl. az összevisszázás-budapest pont hu, az összevisszázás-pécs pont hu, és az összevisszázás-érd pont hu doménekkel akarja a tevékenységet, mint kulcsszót „leapacsolni” a weben, az egészen biztosan büntetést fog elszenvedni és visszaveti a keresőtáblán a Google.

Tehát más megoldást kell keresni.

Legyen jó példa az Energetikai tanúsítvány honlap

Jó példa lehet erre az energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó Energetikai tanúsítvány Budapest honlap (Innotau Kft.), ahol azt láthatjuk, hogy a blog címlapján felsorolja a cég, hogy mely városokban van jelen, méghozzá úgy, hogy a városok jellemzőit is bemutatja, természetesen a saját szakmai szempontjából.
Pécsről például ezt írja:

„Pécs az egyik legkülönlegesebb város. A megrendelések hektikusak, van hogy másfél hétig nem rendel senki, és van hogy heti 3-4 tanúsítványt kell elkészíteni. Szerencsére pécsi kollégánk megfelelő tapasztalattal rendelkezik a nagy nagy volumenek kezelésében így tudunk sikeresek maradni a városban. Pécs környékén 70 km-es körzetben tudunk vállalni tanúsításokat, így komlói, mohácsi, szekszárdi, vagy kaposvári megrendeléseket is határidőre el tudjuk készíteni. A tartósan alacsony árakkal igyekszünk Pécsett folyamatosan versenyképesek maradni.”

Az energetikai tanúsítvány értelméről:

A működési helyszín megnevezése a honlapon

Hogy  a megoldás szembeötlő legyen, megmutatom a Világi Duguláselhárítás megújított fejlécét, ahol a látogató azonnal láthatja, hogy hol, mely településeken (illetve azok környékén) számíthat a vállalkozás szolgáltatására.  Ahogy kinyílik a honlap, feltűnik a Budapest, Érd, Tatabánya, Győr, Székesfehérvár, Dunaújváros sor a városnevekből, legfelül pedig a kikerülhetetlen tevékenységnév virít: Duguláselhárítás.

A Világi Duguláselhárítás honlap fejléce város nevekkel

Így mindenki számára világossá válhat, hogy a Világi Duguláselhárítás elnevezésű cég Budapesten és a Budapestről autópályán jól megközelíthető településeken vállal szolgáltatást.
Íme, a honlap elérhetősége:
> Duguláselhárítás Budapest

További példák:

GYIK:

Milyen problémák merülhetnek fel, ha különböző városnevekre célozzuk a domaint?
Ha egy vállalkozás különböző városneveken futtat domaint, amelyeken azonos tevékenységet hirdet, akkor könnyen büntetést kaphat a Google-tól. Ez a keresési rangsor csökkenéséhez vezethet, mivel a Google nem támogatja az ilyen típusú ‘előszobaoldalakat’. A legjobb megoldás, ha a tevékenységet egyetlen domain alatt, de több várost is bemutatva kezeljük.
Milyen példákat említenek a cikkben a helyes városi megjelenésre?
A cikkben az energetikai tanúsítványok és a duguláselhárítás szolgáltatásait említik, mint jó példákat. Az energetikai tanúsítványok esetében a cég bemutatja, hogy mely városokban és milyen szakmai szempontok alapján dolgozik, míg a duguláselhárító szolgáltatásnál a honlap azonnal láthatóvá teszi a szolgáltatási területet, így a látogatók könnyen tájékozódhatnak.
Hogyan segíthet a honlap a városok jellemzőinek bemutatásában?
A honlapok, amelyek a városok jellemzőit is bemutatják, segítenek a potenciális ügyfelek tájékoztatásában. Például, ha egy cég részletes információkat ad a városról és a helyi igényekről, az növelheti a bizalmat a szolgáltatás iránt. Ezáltal a vállalkozás nemcsak a szolgáltatását népszerűsíti, hanem a helyi közösséghez is közelebb kerül.
Miért fontos a megfelelő városi célzás a keresőoptimalizálásban?
A megfelelő városi célzás kulcsfontosságú a keresőoptimalizálásban, mert segít a releváns közönség elérésében. Ha a vállalkozás a helyi igényekre és jellemzőkre fókuszál, az javíthatja a rangsorolást a keresőmotorokban. A célzott tartalom és a városok bemutatása hozzájárul a weboldal hitelességéhez és láthatóságához.
Milyen hatással van a Google irányelveinek figyelembevétele a weboldalra?
A Google irányelveinek betartása elengedhetetlen a weboldal sikeréhez. Ha a vállalkozás nem követi ezeket az irányelveket, akkor büntetésekre és rangsorcsökkenésre számíthat. A helyes gyakorlatok alkalmazása, mint például a városok pontos bemutatása, segíthet a weboldal hitelességének növelésében és a látogatók bizalmának elnyerésében.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!