METRO: árszabás, átszabás, tisztességtelen reklám

METRO szék akció és átszabás

Átszabás az üzletben

Amikor egy átlagos képességű tanár ránéz a METRO újságra és meglátja a mellékelten mutatott képet, akkor vajon az árat illetően mire gondol?
Arra, hogy 1 db szék ára nettó 2843 Ft lesz, tehát 3 x 2843 Ft-ért, vagyis nettó 8529 Ft-ért 4 széket vihet el.
Igen ám, de ezt a hirdetést nem átlagos képességű tanároknak találta ki a METRO, hanem ki tudja kiknek.

Ezt onnan tudom, hogy az átlagos képességű tanár a METRO pénztáránál ennyit akart volna fizetni 3 székért, feltételezve, hogy négyet kap – de szolgáltatásmarketing helyett gutaütést kapott! Működött az átszabás.

A pénztárosok nem véletlenül jól fizetettek

Ugyanis a nem átlagos képességű pénztáros kioktató hangnemben így fordult tanárunk felé:
– Matematika asszonyom, matematika! – és azzal a setét mező alatti területre bökött (amely valójában az újságban piros), ahonnan leolvasható, hogy 1 darab szék ára 3790 Ft, bruttó 4738,-.
Hogy 3 szék együttesen mennyibe kerül – hogy négyet vihessünk – azt nem írták ki a METRO újságban, mert egy átlagos képességű, pénztáros által megszégyenített tanár nyilván könnyedén ki tudja számolni!

Ez a tipikus példája annak, amikor az átszabás a cél (bár a betűket kicsit összekevertem, mint hajdan Hofi is).
A tisztességes reklám fogalmától viszont nagyon messzire jutottunk. E téren alighanem át kéne szabni a fazont! Hátha a METRO ezt is tudja?! A szolgáltatásmarketing még nincs teljesen a helyén!

A reklám eredeti célja elvileg

A reklám kommunikációs eszköz, amely célzott üzeneteket közvetít egy szolgáltatásról vagy egy termékről, esetleg eseményről a célközönség felé, azzal a szándékkal, hogy felkeltse az érdeklődést, ösztönözze a vásárlást vagy cselekvést, valamint erősítse meg a márka vagy termék ismertségét.

Esetünkben a reklám felkeltette az érdeklődést, csak félreérthető, becsapós taktikával, ami tisztességtelen kereskedői magatartás!

Reklámmal kapcsolatban mi a reklámozó részéről a tisztességtelen magatartás?

A reklámozó tisztességtelen magatartása nyilvánul meg, ha hamis vagy megtévesztő adatot közvetít a reklámban, eltúlozza a termék vagy szolgáltatás jellemzőit, vagy manipulatív módon próbálja befolyásolni a fogyasztókat a választásukban. Ezen túlmenően, ha a reklám sértő, etikátlan vagy jogszabályokat sért, szintén tisztességtelen magatartásnak felel meg.

***
Más áruházak másmilyenek?

GYIK:

Hogyan határozza meg a METRO az árakat a hirdetéseiben?
A METRO hirdetéseiben az árakat gyakran félreérthetően tüntetik fel, ami zavart okozhat a vásárlókban. Például, a hirdetésben szereplő árak nem mindig tükrözik a valós költségeket, és a vásárlók könnyen tévesen értelmezhetik az ajánlatokat. Ez a marketingstratégia célja, hogy felkeltse az érdeklődést, de tisztességtelen módon manipulálhatja a vásárlókat.
Milyen problémákat okoz az átszabás a vásárlók számára?
Az átszabás a vásárlók számára zavaró lehet, mivel a hirdetett árak nem mindig egyeznek a valósággal. A vásárlók könnyen tévesen értelmezhetik az ajánlatokat, ami frusztrációt okoz, különösen, ha a pénztárosok kioktató módon reagálnak. Ez a helyzet a vásárlói élmény romlásához vezethet.
Mi a tisztességtelen reklám jellemzője?
A tisztességtelen reklám akkor valósul meg, ha a reklámozó hamis vagy megtévesztő információkat közvetít. Ez magában foglalja a termékek jellemzőinek eltúlozását, valamint a vásárlók manipulálását. A tisztességtelen magatartás etikátlan, és jogszabályokat is sérthet, ami komoly következményekkel járhat.
Hogyan befolyásolja a reklám a vásárlói döntéseket?
A reklám célja, hogy felkeltse a vásárlók érdeklődését, ösztönözze őket a vásárlásra, és megerősítse a márka ismertségét. Azonban, ha a reklám megtévesztő vagy félreérthető, az negatívan befolyásolhatja a vásárlói döntéseket, és bizalmatlanságot szülhet a márkával szemben.
Milyen következményekkel járhat a tisztességtelen reklám?
A tisztességtelen reklám következményei széleskörűek lehetnek, beleértve a jogi problémákat és a márka hírnevének romlását. A fogyasztók elveszíthetik a bizalmukat a márkával szemben, ami hosszú távon csökkentheti az értékesítést. A cégeknek érdemes elkerülniük az ilyen gyakorlatokat a fenntartható üzleti működés érdekében.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“METRO: árszabás, átszabás, tisztességtelen reklám” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Amit manapság a legtsitességtelenebbnek tartok az az amikor telefonmarketingesek hívnak fel idős embereket és rábeszélik arra, hogy olyant vegyen meg amit nem akar. Ezt azért tehetik meg, mert ha az ügyfél a telefonba azt mondaja, hogy IGEN, akkor ez ez igen bizonyító érvényű és nincs apelláta. Az idős embernek mese nincs ki kell fizetnie.

Szólj hozzá!