Kinek mennyi az ára? Focisták és politikusok a kifutón

Sokat érhet egy focicsapat

Mennyi a focisták ára?
Mennyi a focisták ára?

Egy régi bejegyzésemből: Olvasom az Új Dunántúli Napló sport rovatában, hogy ha Matyi Dezső, a Pécsi MFC  tulajdonosa eladná a labdarúgóit, akkor fantasztikusan nagy összeggel keveredhetne ki a patinás klub tulajdonlásából!
Patinásnak csak azért mondom a klubot, mert amikor még Pécsi Dózsa néven rúgták benne a labdát, akkor az apám ennek a klubnak szurkolt.
De sajnos, ez a patina már lepattogzott a csapatról. Így aztán fogalmam sincs, mennyi az ár.

Dibusz Dénesnek már 2014-ben komoly ára volt

Valaha, még Dunai II, Róth Antal és Katzirz kapus idejében én magam is ki-kimentem egy-egy mérkőzésre, de lassan kikoptam a lelátók egyre unalmasabb közegéből.
De hagyjuk a régi időket, amikor sokkal izgalmasabb napjaink szotyolaköpködése a focipályák körül, vagyis nézzük, mit is ír a Napló a cikkében.
Azt írja, hogy Dibusz Dénes kapus egymaga 120 milliót ér.
Aztán szépen sorban hömpölyögnek az árak – és akkor most nevetve leteszem az újságot, ne röhögtessetek fiúk, egy magyar NB I-es középcsapat, pályával együtt hogy a büdös fenébe érne 1,3 milliárdot?

Eladó politikusoknak mennyi az ára?

Mindenesetre jó pécsiként eltűnődöm: mi lenne, ha nem csak a focistákat adnánk el, hanem a politikusainkat is!?
Vajon mekkora lenne a bevétel?

Itt van mindjárt a polgármester úr, aki kisbetűsen szólítja meg a város hivatalos honlapján a Pécs iránt érdeklődőket. (Kedves internetezők!) Hogyan kínálhatnánk őt reklámban? Magyarul törve író nemzeti polgármester eladó?
Na, de mennyiért és ki vinné el?
Talán a franciák, egy vízmű gondokkal küzdő városukba?
Vagy Arábiába importálnák, egy kerámia iparáról híres községbe, mivel a kínált polgártársunk látott már eozint?

Persze, ha egyszer egy gondolat elindul, akkor ki tudja hol áll meg…

Vajon mennyit kérhetnénk a nemzetközi piacon egy Semjén Zsoltért?
És vajon a miniszterelnök úrért mennyit kínálnának egy demokratikus országban?

Marketing nehézségek

Attól tartok, kemény marketing munkára volna szükség politikusaink idegenléágióssá nemesítése terén. Én speciel Semjén doktor eladásának marketing munkáját semmi pénzért nem vállalnám föl!

***
Apropos marketing: Szolgáltatás, marketing, insight

GYIK:

Mennyit érnek a focisták a piacon?
A focisták piaci értéke jelentősen változhat, de például Dibusz Dénes kapus értéke 120 millió forint körüli összegre tehető. A csapatok árának meghatározása sok tényezőtől függ, beleértve a játékos teljesítményét és a csapat piaci helyzetét is. A magyar NB I-es csapatok esetében a teljes érték akár 1,3 milliárd forint is lehet, ami sokak számára meglepő lehet.
Miként lehetne politikai vezetőket értékesíteni?
A politikai vezetők értékesítése egy érdekes gondolat, amely felveti a kérdést, hogy mennyiért lehetne eladni őket. A polgármesterek és más politikai szereplők esetében a piaci értékük meghatározása nehéz feladat, hiszen a kereslet és a kínálat sok tényezőtől függ. A politikai marketing is kulcsszerepet játszik abban, hogy a potenciális vásárlók érdeklődését felkeltsük.
Milyen nehézségekkel jár a politikai marketing?
A politikai marketing során számos kihívással kell szembenézni, különösen, ha a politikai vezetők nemzetközi piacra való bevezetéséről van szó. A megfelelő üzenet és a célcsoport megértése elengedhetetlen a sikerhez. A politikai szereplők eladásának marketingje különösen bonyolult, mivel a közönség reakciója kiszámíthatatlan lehet.
Milyen tényezők befolyásolják a focisták árát?
A focisták árát több tényező befolyásolja, például a játékos teljesítménye, a csapat helyezése a ligában, valamint a piaci kereslet. A fiatal tehetségek ára gyakran magasabb, ha nagy potenciál van bennük, míg a tapasztalt játékosok értéke a teljesítményüktől függően változhat. A csapatok pénzügyi helyzete is szerepet játszik az árak alakulásában.
Milyen a focisták és politikai vezetők piaci értéke közötti párhuzam?
A focisták és politikai vezetők piaci értéke közötti párhuzam érdekes, hiszen mindkét csoport esetében a kereslet és a kínálat határozza meg az árat. Míg a focisták esetében a sportteljesítmény és a szurkolói bázis játszik szerepet, addig a politikai vezetők esetében a közvélemény és a választási eredmények befolyásolják értéküket. Mindkét területen fontos a marketing és a megfelelő imázs kialakítása.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

“Kinek mennyi az ára? Focisták és politikusok a kifutón” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!