A szolgáltatásmarketing keresett témái

Kínáljuk azt, amit keresnek!

Szolgáltatásmarketing: termékkínálás

Íme a fontos kifejezések listája, amelyből megtudhatjuk, hogy egy szolgáltatásmarketing témájú webhelyen milyen kérdéskörre keresnek válaszokat az érdeklődők. A táblázat részterületekre bontva mutatja be a keresések tartalmi vonatkozásait, hogy minél pontosabban láthassuk a gyakori szolgáltatásmarketing problémákat.

Az ilyen típusú kutatások nagy segítséget nyújtanak a tartalomszolgáltatás terén. Egyszerűen megfogalmazva: a szakmai blogokban arról kell beszéljünk, amiről a weben kimutathatóan érdeklődés mutatkozik!

(A táblázatban sorrendi számokkal jelöltük a kevéssé ismert fogalmakat, amelyekhez a bejegyzés végén magyarázatot fűzünk.)

Szolgáltatásmarketing problémákKulcsfogalmak, amelyek a látogatókat érdeklik
1. Ügyfélszerzés– Lead Generation (érdeklődőből vásárló) 1
– Konverziós arány optimalizálása
– Ügyfélszegmentáció
– Értékesítési csatorna elemzés
– Fizetett reklámozás
– Bejövő marketing (Inbound Marketing) 2
2. Ügyfélmegtartás– Ügyfélhűségprogramok
– Lemorzsolódási arány csökkentése
– Vásárlói visszajelzés
– E-mail marketing
– Vevői elkötelezettség
– Előfizetéses modellek
3. Márkaépítés és pozicionálás– Márka identitását
– Márkaüzenet
– Piaci pozicionálás
– Összehasonlító elemzés
– Márkaismertség
– Reputation Management (hírnévkezelés) 3
4. Online jelenlét– Weboldal optimalizálás
– SEO (keresőoptimalizálás)
– Közösségi média marketing
– Tartalom marketing
– Online vélemények és értékelések
– Helyi SEO
5. Analytics és Insights– Adatelemzés
– Ügyfélviselkedés-elemzés
– Kulcsteljesítménymutatók (KPI-k) 4
– A/B tesztelés
– ROI mérés
– Versenyképes intelligencia
6. Ügyfélszolgálat– Help Desk szoftver
– Élő chat támogatás
– Tudásbázis
– Jegykiadó rendszer
– Ügyfélszolgálati képzés
– Felhasználói útmutatók és GYIK


1.) Lead Generation: Azon potenciális ügyfelek azonosítása és vonzása, akik érdeklődést mutattak egy vállalat termékei vagy szolgáltatásai iránt. Jellemzően kapcsolatfelvételi adataik megadásával vagy a vállalat marketingtevékenységeibe való bekapcsolódással tették ezt.

Különféle marketingtaktikákat és csatornákat foglal magában, ideértve az online és offline módszereket is, hogy felkeltse a potenciális ügyfelek figyelmét.

2.) Inbound Marketing (Bejövő marketing): A bejövő marketing egy olyan módszer, amely során a vállalkozások értékes tartalmakat készítenek (cikk, vendég bejegyzés, video) és osztanak meg online platformokon annak érdekében, hogy vonzzák az érdeklődőket, potenciális ügyfelek figyelmét keltsék fel. Ez a fajta marketing arra törekszik, hogy az érdeklődők maguktól találjanak rá a vállalkozásra, azáltal, hogy hasznos és releváns információval szolgálnak.

3.) Reputation Management (Hírnévkezelés): A hírnévkezelés a vállalkozás vagy márka hírnevének aktív kezelését jelenti az online és offline térben. Ennek a folyamatnak a célja, hogy pozitív képet alakítsunk ki a vállalkozásról vagy márkáról, és megelőzzük vagy kezeljük a negatív visszajelzéseket vagy híreket. A hírnévkezelés magába foglalhat olyan tevékenységeket, mint a visszajelzések kezelése, a közösségi média monitorozása, az online tartalom optimalizálása a keresőmotorok számára, és a vállalkozás pozitív szakmai kapcsolatainak fenntartása. A jó hírnév rendkívül fontos a vásárlók bizalmának és a vállalkozás sikerének építéséhez.

4.) Kulcsteljesítménymutatók (angolul Key Performance Indicators, KPIs): olyan metrikák vagy mutatók, amilyeneket vállalkozások és szervezetek használnak annak mérésére, hogy mennyire érik el a kitűzött célokat és teljesítményük mennyire hatékony. A KPI-k segítenek a vállalkozásoknak nyomon követni, értékelni és optimalizálni tevékenységeiket. A pontos KPI-k vállalkozástól és célkitűzéstől függenek, de itt van néhány gyakori példa a különböző területekről:

  1. Értékesítés és Marketing KPI-k :
    • Eladások növekedése: A havi vagy éves eladások összege.
    • Lead Conversion Rate: Az érdeklődők (vezetékek) aránya, akikből vásárlók lettek.
    • Átlagos vásárlói érték: Átlagosan egy vásárló mennyit költ a cég termékeire vagy szolgáltatásaira.
    • Customer Acquisition Cost (CAC): Az új vásárlók szerzésének költsége.
    • Churn Rate: Az visszaváltásának aránya egy adott időszak alatt.
  2. Pénzügyi KPI-k :
    • Mérleg egyenlegek: A vállalkozás pénzügyi helyzetét mérő mutatószámok, például a mérlegfőösszeg és a saját tőke.
    • Árbevétel: A vállalkozás által generált bevétel.
    • Működési vállalkozási nyereség (EBITDA): A működési tevékenységből származó nyereség.
    • Cash Flow: A vállalkozás készpénzáramlása, ami mutatja, mennyi pénz folyik be és ki az üzletbe.
  3. Ügyfélszolgálat KPI-k :
    • Ügyfélelégedettség: Az elégedettségének és elégedetlenségének mérése kérdőívek vagy visszajelzések alapján.
    • Válaszidő: Az idő, amely alatt az ügyfélszolgálat válaszol az ügyfélszolgálat kérdéseire vagy problémáira.
    • Előrehaladási arány: Az értékesítés számának növekedése a megkeresések vagy kérések feldolgozásában.
  4. Innovációs KPI-k :
    • Új termékek bevezetése: Az új termékek vagy szolgáltatások számának és sikerességének mérése.
    • Innovációs költségek: Az innovációs projektekre fordított költségek.
  5. HR KPI-k :
    • Munkaerő-fluktuáció: A vállalkozás munkavállalóinak cseréjének magyarázata.
    • Munkavállalói elégedettség
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!