Duguláselhárítás – a pumpát lecseréli a XXI. század

Duguláselhárítás: szimbolikus kép a duguláselhárításról

A duguláselhárítás kedvenc harci eszköze a pumpa?

Amikor tíz-tizenöt évvel ezelőtt, mintegy mellesleg megjegyeztem egy blogbejegyzésem végén, hogy érdekes mondatra leltem egy duguláselhárítással foglalkozó honlapon, nem sejtettem, micsoda energiákat szabadítok föl. Nem tudtam, hogy neten töltött életem egyik legtanulságosabb bejegyzését írom a duguláselhárítás szakma képviselőivel.
Pontosabban ők írták, s amit írtak, az tankönyvekben is szerepelhetne.
(A mondat, amelyre hivatkoztam és elindította a lavinát: Ha a WC dugul el, akkor végre elővehetjük kedvenc harci eszközünket, a pumpát!)

Az ellenfényt egy egynapos műtét során kórházban töltött napom szolgáltatta. Az egynapos műtét áldozataként négy férfi vonult be reggel a kórterembe, teljes előkészítettségben, s várta a sorát, hogy a műtőbe vigyék.
Köszöntünk egymásnak, hogyne köszöntünk volna, de aztán mindenki csendesen elfoglalta magát. Volt, aki fülhallgatón át zenét hallgatott, volt, aki egy könyv lapjaiban próbált elmerülni, s volt, aki csak nézte a plafont.
Semmi beszéd, semmi interakció.
Nem volt egymásra szükségünk, nem volt ok csoportba verődnünk valamiért vagy valami ellen – legalábbis én így magyarázom a tapintható csendet.

(Amikor ezt elmeséltem a feleségemnek, akkor mosolyra nyílt a szája: – Bezzeg, ha mi, nők lettünk volna ott négyen, mi már mindent tudnánk a másikról, sőt a másik családjáról is hetediziglen, vagy még tovább!)

Miért jöttek spontán össze a duguláselhárítók?

Szóval a kórházi ellenfényben világosodott meg igazán, hogy mi is történt a duguláselhárítás témáját éppen hogy csak érintő bejegyzésemmel.
Mert egyszer csak elkezdtek hozzászólni a szakma résztvevői – maga Dugi Zsuzsi is, a szakma királynője -, s bármilyen viccesnek, ironikusnak is hangzik ez így, mégiscsak komoly dolgok történtek.
Egy szakma talált egy pontocskát, bármilyen picinyke mondatban is, amely köré odagyűlhetett, elmondhatta a gondjait, elmondhatta eredményeit – ISO-t szerzett a cégem! ; a gépesítés nálam a legnagyobb fokú -, és nem utolsó sorban normákat fogalmazott meg: ne legyenek névtelen, feketén ügyködő versenytársak!
Számomra az a bejegyzés az eleven példa az internet erejére, közösségi hatására.

Mi is az a duguláselhárítás?

A duguláselhárítás olyan tevékenység, amelynek célja a csatornarendszerben vagy a szennyvízhálózatban bekövetkezett dugulások megszüntetése. A dugulások különböző okok miatt alakulhatnak ki, például a szennyvízrendszerbe kerülő idegen tárgyak, zsírlerakódások, szennyeződések vagy a csatornarendszer elöregedése és elhasználódása miatt. A duguláselhárítás során különböző eszközöket használnak, mint például speciális pumpákat, magasnyomású vízsugarakat vagy kamerákat, hogy megtalálják és eltávolítsák a dugulást. A duguláselhárítás fontos feladat a szennyvízhálózat működése és a lakosság egészsége szempontjából.

Milyen előnyei vannak, ha egy szakma interakcióba kezd egymással?

Ha egy szakma szakemberei interakcióba kezdenek egymással, számos előnye lehet ennek a tevékenységnek. Néhány példa:

  1. Tudásmegosztás: Az interakció során a szakemberek megoszthatják egymással a szakmai tudásukat és tapasztalataikat, amelyeket mások is hasznosíthatnak a szakmában.
  2. Innováció: Az interakció lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy együtt gondolkodjanak, megvitassák az új ötleteket és az innovációkat, amelyek elősegíthetik a szakma fejlődését.
  3. Szakmai kapcsolatok: Az interakció lehetőséget ad a szakembereknek, hogy találkozzanak, megismerjék egymást, és építsenek ki szakmai kapcsolatokat, amelyek segítségükre lehetnek a jövőbeli projektek vagy problémamegoldás során.
  4. Szakmai szabványok: Az interakció révén a szakemberek hatékonyabban tudják megbeszélni és meghatározni a szakmai szabványokat, amelyek segíthetnek a szakma minőségének javításában.
  5. Társadalmi hasznosság: Az interakció eredményeként a szakemberek hatékonyabban tudják megbeszélni a társadalmi hasznosság kérdéseit, például hogyan lehetne hatékonyabban és fenntarthatóbban működtetni a szakmát.

Összességében, az interakció a szakemberek között a tudásmegosztás, az innováció, a kapcsolatépítés, a szakmai szabványok meghatározása és a társadalmi hasznosság javítása szempontjából is nagyon fontos lehetőséget jelent.

***

A hivatkozott bejegyzésem:
Munka és duguláselhárítás

Ha duguláselhárítót keres Budapesten vagy Pest megyében:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

“Duguláselhárítás – a pumpát lecseréli a XXI. század” bejegyzéshez 20 hozzászólás

  1. Üdvözletem!

    Az egyik ok, hogy én oda írtam a link szerzés 🙂
    De nem én voltam az első csak a példát követtem 🙂

    De tény az tény az internetnek nagy ereje van.

  2. Kedves Duguláselhárító Mester!

    Aligha véletlen az, hogy Ön rátalált-e bejegyzésre, mindjárt az írás megszületése napján – tudatos webfigyelést feltételez. Erre is jó példa a duguláselhárítás iparága: lám, az internet birtokbavétele milyen magas szinten történik meg a szakma részéről!
    Lám, van aki azt is tudja, hogy a szakmájával kapcsolatos oldalon érdemes hozzászólni, mert a hozzászólásának a linkje a honlapjára viszi a potenciális megrendelőt.
    Persze elég a duguláselhárítás szónál a Google találati táblára pillantanunk, s láthatjuk az AdWords szép számú igénybevételét is a szaporán SEO-zott oldalak mellett.
    Vagyis ez az iparág, mivel Budapesten már eléegendően nagy a piac eltartó képessége, jól alkalmazkodik a neten a versenyhez.
    Ám verseny és a szakmai együvé tartozás, a közös ügyek közös bonyolítása utáni óhaj nem zárják ki egymást.
    Ezért marad nekem maradandó élmény az Önök világában tett kirándulás.

  3. Nekem az volt a legfurcsább, hogy duguláselhárítás szóra hány találat jön fel a Google-ben… Sosem gondoltam volna, hogy pont a duguláselhárítás ilyen forgalmas kifejezés.

  4. Kedves Zuboly!
    A duguláselhárítás szóra ebben a percben 583.000 szótalálatot kapunk. Azt is látom, hogy a találati táblán legfelül e percben 3, a jobb oldalon pedig 8 Google AdWords hirdetés fut.
    Gázszerelés szóra fele ennyi találat sem jut, de még ott is megéri hirdetéseket közzétenni – láthatjuk.
    Több következtetést is levonhatunk:
    – a duguláselhárítás urbánus jelenség, márpedig a városokban erős az internet jelenléte, vagyis megéri az interneten jelen lennie a szolgáltatóknak
    – a duguláselhárításban tőkekoncentrációt figyelhetünk meg, a verseny kemény pénzekben is megnyilvánul (v.ö. hirdetési hajlandóság; a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás jelenléte figyelhető meg az oldalakon)
    – ahol tőke koncentrálódik, ott a vállalkozók száma is gyarapszik
    – ahol sok a vállalkozó, ott nő a verseny

    Vagyis ez a néhány ok szerintem magyarázza a duguláselhárítás szó és az ehhez kapcsolódó kifejezések viszonylag magas számát.
    Persze biztos vagyok benne, hogy más okai is vannak, csak azokat nem ismerem…

  5. Szerencsére egyre több a csatornázott ingatlan, és így egyre kevesebb relatíve a dugulás is. Szakma tapasztalatok megkeresések alapján elmondható, hogy a nem csatornázott emésztős ingatlanokban sokkal több probléma van. Ugyanis, ha későn ürítik az emésztőt, az komoly visszafolyásokat okoz. A csatornázást éppen ezért mindenkinek javaslom, hiszen a rengeteg kellemetlenségen kívül, jelentősen növeli az ingatlan értékét is, így tekinthető befektetésnek is, amely az ingatlan eladását követően kamatostul megtérül.

  6. Dugulás bárhol előfordulhat az országban. Éppen ezért a duguláselhárító szakembereknek egy különleges együttműködést ajánlunk. Amenyiben szeretnék növelni megbízásaik számát, mi tudunk segíteni.

  7. Egyetértek azzal, hogy az internet egyértelműen átvette a vezető szerepet a sárga lapokkal és nyomtatott szaknévsorokkal szemben.
    A jövő izgalmas területe a Google és a keresőoptimalizálás mellett a közösségi média.

  8. Az érdekes még, az internetben, hogy az eddig ismeretlenül versenyző cégek láthatóvá válnak. Sajnos mindenki megy mindenhova. Költséghatékony dolog lehetne ha ezek a cégek együttműködnének, és területileg fel lenne osztva a pest megye. Mellesleg a megrendelők is jobban járnának. Bár tudom, hogy ennek ellentmond, hogy a konkurens cégek nem akarnak egymásnak címeket átadni.

  9. Nem egyszerű fennmaradni ez tény,mint minden szakmában úgy itt is zajlik a verseny,a lehetséges kuncsaft megsterzése ill. azok figyelemfelhívása és mint ilyen az eszköztár is válltozik,hol jó hol pedig rossz írányban

  10. Kiss Zoltán!

    Igen, fel lehetne osztani a területet, de ott már eleve vita alakulna ki, hogy ki kapja a „zsírosabb” településeket, kerületeket.
    Szerintem mindenki próbáljon úgy érvényesülni, ahogy tud, ennél igazságosabbat egyelőre nem találtak még ki…

  11. Kedves Bognár Úr! Örülök, hogy újból köztünk van. A dolgok változtak. 24 éve még 4-en voltunk duguláselhárítók, ma pont ezer fizetett hirdetés van Budapesten a telefonkonyv.hu-n. Szép, mi?
    Szeretettel: DugiZsuzsi

  12. Kedves Dugi Zsuzsi!
    Mivel a Bognár név igen gyakori, és ezen a gyakoriságon a László név se sokat old, meg kell jegyeznem, hogy én csupán névrokonságban állok a duguláselhárítás tiszteletre méltó és cseppet sem könnyű iparágában dolgozó Bognár úrral.
    Őt nem ismerem, számára az online mezőkön nem dolgoztam. Mindezt csupán a tévedések elkerülése végett vetettem a bájtokra.

  13. Ha dugulása lesz, és van már kedvenc duguláselhárítója, az jó. De ha épp ő nem ér rá, akkor próbáljon ki, legalább megismerkedünk, személyesen húzom ki a bajból. Írjon a telefonjába, tisztelettel: dugulas.hu: 30/5200 600

  14. Kedves Dugi Zsuzsi!
    Az Ön jelentkezése számomra mindig öröm. Ezt jól mutatja, hogy most sem kezelem spam-ként, önreklámként a sorait, hanem útjukra engedtem blogomban azokat.

  15. A SEMRush-nak vagy igaza van, vagy nincs.
    Egyébként rendszeresen támadnak új divat megoldások. Volt idő, amikor az egyetemekről, a kormányzati oldalakról származó linkek erejét magasztalták, aztán jött pl. a content SEO őrület, majd temették a SEO-t, mert már nem működik, aztán a betöltési idő lett a sztár és így tovább. A honlapon töltött idő mostani felfedezése a spanyol viasszal egyenértékű – az mindig is érvényben volt, hogy amit sokan olvasnak, hosszú időt eltöltve rajta, az nem egy rossz honlap. De ha mindezt sok cicivel érik el, akkor az nagy érték?
    Jómagam pedig – hogy az 1. pontjára is reagáljak, a Világi Duguláselhárítást ajánlom! 🙂

Szólj hozzá!