Találkozás igazi kárpitos szolgáltatóval

Kárpitos munka
Kárpitos munka közben

Kárpitos mestert találni nem egyszerű dolog. Ha találsz is a weben vagy ismerős ajánlása alapján, biztosan belefutsz valamilyen problémába.
– Már nem dolgozunk nyugdíjasként, éppen elég volt.
– Aligha hiszem, hogy a mai árak mellett megérné Önnek, ha kimennék.
– Kicsi munka ez nekem, filléres.
– Á, nem tudom vállalni hónapikig, tele vagyok.

Szóval első próbálkozásra nem fog ez menni! Ezt belátva ugyan, de nem adtam fel.
A pécsi Kórház tér szomszédságában, a régi tűzoltó laktanya területén Albert Gyula kárpitos ajtaján kopogtattam.
Az az igazság, hogy éppen valamilyen munkában mélyedt el s a háta közepére sem kívánta a betérő látogatót. De azért megkérdezte: – Miben segíthetek?
Előadtam az én nagy kárpitozással kapcsolatos kívánságomat, elképzelésemet, a kárpit újrahúzásának, az ülőbútor javításának szükségességét.

Ekkor a mester egy szokatlan momentumot fedezve fel a kárpitozás vágyától vezérelt kívánságlistámon, letette a munkapadra a szerszámát a kezéből, picit elgondolkozott és lelkesen ecsetelni kezdte a megoldást.
Papír és ceruza is előkerült, skicc a szerkezetről, majd a színek, tónusok, kárpitos anyagok jöttek szóba. De nem csak szóba, a raktárból előhozta a mintákat, azokat tapogattuk, simogattuk.

Olvasás a szolgáltató viselkedéséből

Óriási volt a változás attól a perctől számítva, hogy beléptem és a mostani lelkes együtt gondolkodásig. Eme változást a szakmája szeretete hívhatta elő. Én mindebből arra következtettem, hogy a kárpitos mestert érdekli az általam elővezetett munka is.
Ha már belekezdett, minden vonatkozásában végig akarta gondolni a feladatot, pedig nem lehetett biztos abban, hogy megbízást fog kapni.

Azóta elméletileg is érdekel a dolog fordítottja, vajon milyen jelekből következtethet a szolgáltató arra, hogy lesz vagy nem lesz megrendelés a beszélgetés nyomán.

Olvasás a megrendelő viselkedéséből

Egy szolgáltatónak nehéz pontosan megjósolni, hogy mikor lesz megrendelés egy beszélgetés során, de van néhány jel, ami arra utalhat, hogy a vevő hajlamos a vásárlásra:

Verbális jelek:

  • Kérdez: Ha a vevő kérdéseket tesz fel a termék vagy szolgáltatás jellemzőivel, árával vagy elérhetőségével kapcsolatban, ez jó jel arra, hogy érdeklődik.
  • Kifejezi az igényét: Ha a vevő kifejezi, hogy miben szeretne segítséget kapni, vagy milyen problémát szeretne megoldani, ez azt jelenti, hogy nyitott a megoldásokra, és hajlandó lehet megvásárolni azokat.
  • Pozitív visszajelzést ad: Ha a vevő pozitívan reagál a szolgáltató által kínált információkra, ez azt jelzi, hogy elégedett az eddigi beszélgetéssel, és nagyobb valószínűséggel vásárol majd.

Nem verbális jelek:

  • Aktív figyelem: Ha a vevő aktívan odafigyel a szolgáltatóra, ez azt jelzi, hogy elköteleződött a beszélgetés mellett, és érdeklődik a hallottak iránt.
  • Nyitott testbeszéd: Ha a vevő nyitott testbeszédet mutat, például karját nem keresztbe teszi, ez azt jelzi, hogy befogadó és hajlandó megfontolni a szolgáltató ajánlatát.
  • Mosolyog: A mosoly pozitív érzelmeket jelez, és azt sugallja, hogy a vevő elégedett a beszélgetéssel.

Mit gondolsz kedves olvasó, lesz ebből megrendelés és munka?


Elolvasásra ajánlom:

Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.

Szólj hozzá!