Megsétáltatom keresőoptimalizáló gondjaimat
Ebben a borongós időben is kell a séta, amikor is jönnek a gondolatok, vagy még pontosabban – hozom magammal a gondolataimat, azokat sétáltatom tulajdonképpen, hagyom, hogy fürgén szétszaladozzanak a parkban, aztán visszajönnek megint, kicsit másképpen… Ma az együttműködés minősége (és a flow) hatása a keresőoptimalizálásra (SEO-ra) volt napirenden.
Mielőtt elindultam, két teljesen eltérő személyiséggel történő munka eredményeiről vettem elő statisztikai adatokat.
Persze, tudom, a keresőoptimalizálás eredményeit számtalan dolog befolyásolja, de számomra mégis meggyőzőnek látszanak az adatok. Látszanak, mert diagramon is láthatom és megmutathatom!
A keresőoptimalizálásnak is van protokollja
Az egyik ügyfél, nevezzük A típusú ügyfélnek, évek óta bírja tevékenysége által szimpátiámat. Amikor tanácsomat kérte szívesen álltam kötélnek, nem sajnálva az időt honlapja áttanulmányozására, a hibák feltárására, a szakmai beavatkozásokra. És természetesen megfogalmaztam azokat a javaslataimat, amelyek megvalósítása által előrébb kerülhet a keresőkben! Az A típusú ügyféllel gyakorlatilag azt az általam évek alatt kimunkált protokollt hajtottuk végre, amely számos cég számára hozott már sikert, kiutat akár a legmélyebb gödörből is.
Partneri viszony, együttműködés alakult ki köztünk, valóságos flow, ihlet jellemezte részemről a munkát. Örömmel dolgoztunk mindketten, bizalom volt közöttünk és az együttműködés nyomán egy ilyen táblával jutalmazott minket a Google Webmestereszközök:
(A konkrét számokat, dátumokat természetesen az üzleti titkok megőrzése érdekében töröltem. A „görbék” a valóságnak megfelelőek.)
Kapkodás az online marketing, a SEO munka során
A B típusú ügyfelet más fából faragták. Ő hozzászokott, hogy az együttműködésekben övé a vezető szerep, nyughatatlan eredmény-orientált személyiség, szigorúan számon kérő fajta. Az ilyen típusú vezetőnek számtalan munka terén komoly előnye van, de az ő környezetében flow-ról, szárnyalásról aligha lehet beszélni.
Ráadásul a Google-öt nem lehet siettetni! Az is egy konok típus, nem hagyja magát!
Ilyen helyzetben persze, amikor a B típusú ügyfél megmondja, hogy mi a teendő, folyamatosak a változtatások, nem lehet tudni, hogy a honlap mitől ment előrébb, mitől lépett hátrébb, vagyis nem csak „rángatózni” fog a honlap a keresőtáblán, hanem elveszíthetjük a tudatosság fonalát is.
Egyszerűbben fogalmazva: a B típusú ügyfél nem azt a protokollt akarja megvalósítani, amiért téged megbízott, hanem valami egészen más eljárásmódot akar türelmetlenül kitalálni és végrehajtatni.
Ennek eredménye itt látható:
Vajon meg lehet-e védeni a honlapot a saját tulajdonosától?
Nem lehet!
Illetve nagyon nagy időbeli és türelmi ráfordítással, bizonytalan kimenetellel – olykor mégiscsak igen. A kérdés csak az: megéri-e ez nekünk?
***
A SEO, a keresőoptimalizálás protokolljába itt nyerhet betekintést: Keresőoptimalizálás alapok
És egy kis meditáció: Keresőoptimalizálás és online marketing
Nagyon rokon fogalom: Keresőmarketing ügynökség
Fontos: SEO ügynökség
És egy dilemma: A SEO GYILKOLJA A KLASSZIKUS BLOGOT?
Olvasd el:
Keresőoptimalizálás az online marketingben
A keresőoptimalizálás kérdései és az idő múlása
Keresőoptimalizálás apróra hangolva
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.
Hol találhatók az A típusú ügyfelek? Én is ezt a típust kedvelem, de mintha a B típusból több lenne!
Kedves Sándor!
A legtöbb ügyfél AB típusú 🙂
Hogy melyik „oldala”, az A vagy a B a domináns, azt nehéz elsőre megállapítani.
De hogy a kérdésedre válaszoljak: ugyanabban a közegben nő fel mindkét fő típus 🙂