Városmarketing Hévízről

Város ingyen szolgáltatással

Hévíz: a fürdő.
A hévízi fürdő a jellegzetes torony-formával

Bizonyára nem csak nekem ismerős tapasztalat: megérkezik egy városba a turista és máris megvámolják. Alighogy megáll valahol az autójával, máris a pénzét szivattyúzzák.
Hévíz nem ilyen város, elegendő néhány napot eltölteni a gyógyvizéről híres városban és meggyőződhetünk arról: itt másmilyen a városmarketing!

Sőt, engem arra csábított, hogy egyenesen az ingyen szót állítsam középpontba, és ezen szó köré építsem megszerzett tapasztalataimat.
Szóval a parkolás: itt nem kell azonnal egy automatát jól megtömnünk apróval.
Körbenézhetünk kicsit, vajon elég közel-e a városközpont, a fürdő, a szállás? Szóval a város az érkező vendégnek nem a markát nyújtja először a pénzéért, hanem a tenyerét – négy nyelven tudatva: csapj pajtás a tenyerembe, itt egy óra parkolás ingyen jár neked, s még arra is rászámolunk öt perc türelmi időt.


Szimpatikus fogadtatás!

(Hévízen az idehaza megszokott angol, német és magyar nyelv mellett az orosz is létfontosságú, számos orosz anyanyelvű polgár telepedett itt le és csábítja ide Oroszországból egy kis pihenőre ismerőseit, ügyfeleit, barátait. És persze orosz utazási irodát is találunk itt, amely hozza a gyógyulni vágyó keleti turistákat.)

A messziről érkező autós az autójából kikecmeregve örömmel fedezi fel a Free WC feliratot (a város több pontján is) , mint mi is a Makovecz-templom árnyékában:

Nyilvános WC Hévízen.
Lehetőség a megkönnyebbülésre: nyilvános WC.

Ingyen víz mindenkinek

És akkor lépkedjünk is kicsit a fürdő környékén, a miniatűr belvárosban.
Az egyik bejárat mögött az öngyógyítók „szentélyére” bukkanunk, egy ivókútra, amely a gyógyvíz iható változatát kínálja – ingyen! Sőt egy polcról ingyen emelhetünk le műanyag poharat hozzá.
Itt, a kútnál, mélyen elgondolkoztam azon, hogy amiért másutt pénzt kérnének, miért adják ingyen, sőt pohárral?!

Fogadjunk, Pécsett, ahol még a Dzsámi és a dóm látványát is levédette az egyház, szóval Pécsett ugyanezért fizetni kellene. A vízért is meg a pohárért is, naná. Sőt, a városatyák rendeletben tiltanák be a tenyérből ivást, ne már, hogy itt a pohár megvétele nélkül lefetyelje a vizet az idegen meg a belvárosból kitiltott, lakással életvitelszerűen nem rendelkező polgár.
És az Ön városában mi történne?
Korábbi bejegyzések Pécs marketingje témában:
Már megint lehagyjuk a Nyugatot, sőt Pécs már le is hagyta

Gyógyvíz ingyenes ivókúrához
Ivókút ingyen gyógyvízzel

A hévízi önkormányzat és a fürdő vezetése nyilván úgy gondolkozik: a város a gyógyvíznek köszönheti hírnevét, bevételeit, jólétét – tehát a marketing, közelebbről a városmarketing tevékenység középpontjába a gyógyító hatást kell állítani. Amit a kút vizére és az ingyen pohárra költenek – ami a kedves, gyógyító város imázsát erősíti – az bagatell apró a fürdőbelépők, a vállalkozások, a kereskedők bevételéből befolyó adókhoz képest.
Mert persze itt se minden ingyenes.
Csak tervszerű és egymásra épülő.
A drogériákban a drága európai kínálat mellett a gyógytó iszapját, a vizéből nyert kozmetikumokat lehet vásárolni, a kiállítótérben a Tavak titkos kertje címmel a tavirózsa és a lótusz motívumaival ismerkedhetünk meg.

A kiállítás is a gyógyvízről szól.
A kultúra is a gyógyvizet állítja középpontba.

Az ingyenes esti programok persze nem jelentenek nóvumot, nyáron koncertekkel teli minden vízpart, Orfűtől a Balatonon át Zadarig döng a blues, dübörög a sláger, nyáladzik a műzene.
Most, 2015 augusztusának hosszú hétvégéjén az Edda (torz erősítéssel), a Boney M emlékcsapat, a Budapest Jazz Orchestra – és a kedvencem a mostani kínálatból – az Accoustic Gallery adott többek között műsort Hévízen.
Ez is a marketing része, szinte kötelező gyakorlat, amolyan üdülővárosi standard.
És akkor ez az ingyen beszámoló hadd fejeződjön be azzal: a fürdőben ingyenes az értékmegőrző is. Bár a belépővel nyilván jól megfizettük azt 🙂

***

További írások, amelyek a városmarketing témájában íródtak:

GYIK:

Milyen ingyenes szolgáltatások várják a turistákat Hévízen?
Hévíz városában a látogatók számos ingyenes szolgáltatással találkozhatnak. Például a parkolás első órája ingyenes, ami lehetővé teszi, hogy a turisták kényelmesen felfedezzék a várost anélkül, hogy azonnal fizetniük kellene. Ezen kívül a város több pontján ingyenes nyilvános WC-k és ivókutak is találhatók, ahol a gyógyvíz iható változata ingyenesen elérhető, műanyag poharak biztosításával.
Hogyan segíti a városmarketing Hévíz hírnevének növelését?
Hévíz városmarketingje a gyógyvízre és annak jótékony hatásaira összpontosít. Az önkormányzat és a fürdő vezetése úgy véli, hogy a város hírneve és jóléte a gyógyvíz népszerűsítésén alapul. Az ingyenes szolgáltatások, mint például az ivókút és a pohár biztosítása, hozzájárulnak a város imázsának erősítéséhez, és vonzóbbá teszik Hévízt a látogatók számára.
Milyen kulturális programok érhetők el Hévízen?
Hévízen számos ingyenes kulturális program várja a látogatókat, különösen a nyári hónapokban. A vízpartokon koncertek és egyéb események zajlanak, amelyek a város üdülővárosi jellegét tükrözik. Az ingyenes programok között megtalálhatók a helyi zenekarok fellépései, amelyek szórakoztató élményeket kínálnak a turisták számára, ezzel is növelve a város vonzerejét.
Milyen nyelveken kommunikálnak a helyiek a turistákkal?
Hévíz városában a helyiek több nyelven is kommunikálnak a turistákkal, hogy megkönnyítsék a látogatók számára a tájékozódást. Az angol, német és magyar nyelvek mellett az orosz nyelv is fontos szerepet játszik, mivel sok orosz anyanyelvű polgár él a városban. Ez a nyelvi sokszínűség hozzájárul a vendégek kényelméhez és a város nemzetközi vonzerejéhez.
Milyen egyedi élmények várják a látogatókat a városban?
Hévíz különleges élményeket kínál a látogatóknak, amelyek középpontjában a gyógyvíz áll. A városban található ivókút lehetőséget ad a gyógyvíz ingyenes fogyasztására, ami egyedülálló élményt nyújt. Ezen kívül a városban található értékmegőrző szolgáltatás is ingyenes, ami kényelmes megoldást kínál a fürdőzők számára.
Bognár László

A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. A vezérfonal: a szolgáltatás.
De újabban itt is nyújtok szolgáltatást: Turisztikai régió

Szólj hozzá!