Okostelefon
Nem dicsekvésből mondom, de vettem egy valódi okostelefont. És ez már tényleg okos. Bár akár kivagyiságnak is vehetné, aki tudja, hogy magyar viszonyok között piszkosul drága a szerkezet és az emberek általában akkor állnak elő valamiféle termék megvásárlásának tényével, ha azt nagyon olcsón vagy nagyon drágán vásárolták meg.
Mert a két végletnek üzenete van
Az olcsón vásárló emberhez az ügyes, a szemfüles, a leleményes jelzők illenek, míg a drága holmit megszerzőhöz a gazdagság illuzórikus képe társul.
Mellesleg jegyzem meg – az is járható út volna SEO szolgáltatás díjának megállapításakor, hogy hozzásegítsem az ügyfelet ahhoz, hogy gazdagnak nézzék és tőkeerősnek érezze magát!
De szerintem online marketing során is az a jó üzlet, amelyben mindkét fél jól érzi magát!
Jómagam korábban is vásároltam okostelefont. Sok évvel ezelőtt az elavult, már nem fejlesztett Symbian rendszert, a hozzá kapcsolódó viszonylag kis képernyőt, vagyis a Nokia N97 minit látható nagyságrendű képernyőre és Android-dal, korszerűbb operációs rendszerrel váltottam le. A Nokia N97 akkor előlépett első számú tarcsi-telcsi rangra (közérthetőbben: tartalék telefon „minősítést” kapott). Ma már az emléke is csak sűrű homályban dereng fel.
Nem véletlenül beszélek ennyit egy elektronikai szerkezetről, hiszen a számítástechnika, a kommunikáció mindennapi kenyerünknek számít, nélkülük ugyanúgy éhen halnánk, mintha nem vennénk magunkhoz táplálékot.
Insight alapján vékonyítanak?
Amúgy korántsem mellesleg jegyzem meg, hogy a korszerű telefon kiválasztását óriási konkurenciaharc közepette „valósítottam meg”.
A gyártók számos készülék tulajdonságot tartottak fontosnak, például a processzor sokmagúságát, a műveleti gyorsaságot, a napra kész operációs rendszert (amellyel akár a világmindenség és a fénysebesség is bemérhető), a hasznos, biztonsággal letölthető és ingyen beszerezhető app-ok számát – és valami elképesztően fontos tulajdonságként a telefon vékonyságát!
A vásárló persze sokszor elhiszi, hogy ménkő nagy jelentősége van egy-egy, a gyártók és a marketingesek által kiemelten kezelt tulajdonságnak, így magam is hajlottam arra, hogy ami vékony, az biztosan jó. (Ügyes tervezés, makulátlan design, kisebb helyen elfér – gyártja az ember önkéntelenül is az érveket. Ez afféle önmeggyőzés, kognitív disszonancia, pótlólagosan megszülető insight!)
Baj, ha vékony a mobiltelefon?
Aztán megveszi és kézbe fogja a vékony telefont, örül a programok által megnyílt új világnak, álmélkodik a friss lehetőségeken – csupán az zavarja, hogy a telefonja fémes, vékonysága révén rettenetesen kis súrlódási felületet ad, ezért csúszik a kezében – vagyis a vékonyságnak veszélye van.
Ekkor az ember segítségére sietnek a barátok, mobiltelefon boltba küldik, telefon vastagítóért, amelynek recézett műanyag bordázata van, hogy ne csússzon ki a drága szerkezet az izzadt tenyérből.
Persze nem okostelefon vastagítót mondanak, hanem védőtokot és védőfóliát.
Marketing vastagon
Lám, a technika és a marketing önnön farkába harap: először megfizetjük a telefonunk (helyesebben a zsebszámítógépünk) vékonyságának az árát, majd rohanunk megvásárolni annak ellensúlyozására a vastagítót!
Némi pénzért kitűnő műanyag-bakelit védőtokot vásároltam, előrenyúló peremmel, hogy védje a monitort is egy estleges asztalra koccanástól, aztán fóliát is ragasztattam a monitorja üvegfelületére – de még mindig nem érzem a telefonomat teljes biztonságban.
A tokot gyártó kisipar persze ontja a kellékeket, külön programmá lesz a megfelelő tok kiválasztása is.
SEO vékonyan
Persze, most a szememre vetheti valaki, hogy SEO szempontból eléggé vékonyka bejegyzés ez, de nincs igaza!
Vastagítom 🙂
Az imént méltatlankodott nálam valaki, hogy az ő honlapja csupán a találati tábla „Helyi találatok” tartományában bújik elő, senki nem fogja észrevenni a keresőben.
Javasoltam az illetőnek, keressen rá a kulcsszavára okos telefonon. Rákeresett. Ott volt az elején, térképpel, útvonallal, vásárlói magasztalással – ahogyan kell.
Hm, okostelefonon máris más a SEO…
*****
Na még egy kis telefónia, na még egy kis insight:
A kétezres évek elején figyelemmel fordultam az online marketing mellett a blog műfaja felé.
A szolgáltató-blog klasszikus „énblogként” indult a Jóljárok Magazin aloldalaként.
A Google számos változtatása a kereső algoritmusában egyre inkább hátrányos helyzetet teremt a sokszálú, sok témát felkaroló klasszikus blogok számára. Ezért a régi blogot frissítem, tartalmi struktúrába szerkesztem. Szolgáltatok.